
Podcast - Καρό Σημαία | Οι αποκλεισμοί των Ferrari, η κυρίαρχη McLaren και η κατακραυγή για Lawson
Κώστας Ψάρρας και Πάνος Σεϊτανίδης αναλύουν τα όσα έγιναν στην Κίνα και αναρωτιούνται αν αυτό ήταν...
Άρχισε να πληκτρολογείς οτιδήποτε
Το 2025 ξεκινά. Μία από τις πιο πολυαναμενόμενες σεζόν των τελευταίων ετών. Η περασμένη έληξε με την επιστροφή της McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και την παραμονή του Max Verstappen στον "θρόνο" του τίτλου οδηγών.
Νέα σεζόν, νέοι οδηγοί, νέοι συνδυασμοί: Νέες ισορροπίες. Η ιστορία έχει δείξει ότι όλα μπορούν να ανατραπούν μέχρι να πέσει η καρό σημαία. Η σεζόν του 2024 το απέδειξε διθυραμβικά. Και το 2025, η δράση συνεχίζεται από εκεί που την αφήσαμε. Ή μήπως όχι;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Νέα σεζόν. Τελευταία σεζόν με τους γνωστούς πλέον κανονισμούς, πριν τη μεγάλη μεταστροφή του 2026. Οι περισσότερες ομάδες έχουν δηλώσει ήδη ότι έχουν σηκώσει "λευκή σημαία" στο 2025, αφού προτιμούν να εστιάσουν περισσότερο στην εξέλιξη των μονοθεσίων βάσει των νέων κανονισμών. Αυτό το κλίμα είναι ιδιαίτερα έντονο στις Williams (εξού Sainz και "πολυετής" Albon), Kick Sauber (ενόψει Audi), Aston Martin (ενόψει Adrian Newey και Honda), VCARB (στο μεταίχμιο της αποχώρησης Honda) και Red Bull Racing (δεχόμενη την περσινή ήττα).
Νέοι οδηγοί. Πέντε πρωτάρηδες (ή ημι-πρωτάρηδες, στην περίπτωση του Oliver Bearman). Ο Bortoleto έρχεται φορώντας ακόμα τις "δάφνες" της Formula 2. Ο Antonelli έρχεται με το "όνειρο" του Toto Wolff για έναν νέο Verstappen. Ο Bearman έρχεται "κουβαλώντας" την εμπειρία τριών αγώνων. Ο Hadjar έρχεται στη "σκιά" του διωγμού Perez και της προαγωγής Lawson. Ο Doohan έρχεται με τον "εφιάλτη" του Colapinto.
Νέοι συνδυασμοί. Ειδικά στην περίπτωση του Bearman, ο Άγγλος θα κληθεί ενδεχομένως να αντιμετωπίσει και τον επιρρεπή σε "μικροτραμπουκισμούς" -στους teammates του- Esteban Ocon. Ο Hadjar από την άλλη, έχει εξίσου "ευέξαπτη" προσωπικότητα που ταιριάζει αφενός με αυτήν του Tsunoda, ο Ιάπωνας αφετέρου κατέχει και την εμπειρία στην ομάδα.
Ας κοιτάξουμε πιο ψηλά. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Ferrari, τη Mercedes και τη Red Bull Racing.
Το περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει σαφώς το "κόκκινο" δίδυμο. Lewis Hamilton εναντίον Charles Leclerc ή Lewis Hamilton και Charles Leclerc; Το άλλοτε "χρυσό παιδί" της Ferrari, Leclerc, καλείται να δεχθεί την άφιξη ενός επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Αυτήν τη φορά, όμως, οφείλουν να πετύχουν το όνειρο που έμεινε ανεκπλήρωτο πέρσι: τον τίτλο κατασκευαστών.
Στη Mercedes καταφθάνει με υψηλές προσδοκίες ο Antonelli, όμως -προς το παρόν- τα ηνία κρατά ο George Russell στην ομάδα. Ο 18χρονος Antonelli χρειάζεται σίγουρα μία περίοδο χάριτος, θέλει χρόνο να προσαρμοστεί, μιας κι η μεταπήδησή του από τη μία κατηγορία στην άλλη υπήρξε ραγδαία τον τελευταίο έναν χρόνο.
Όσο για τη Red Bull Racing, φέτος καλείται να δεχθεί την περσινή ήττα και να σώσει ό,τι σώζεται. Η "αθόρυβη" αποχώρηση Perez σίγουρα αιωρείται στην ατμόσφαιρα και σίγουρα "στοιχειώνει" κατά κάποιον τρόπο τον Lawson. Ξέρει ότι πρέπει να αποδώσει και μάλιστα άμεσα. Αν και ο Tsunoda βρίσκεται πλέον εκτός ανταγωνισμού για να πάρει εκείνη την πολυπόθητη μεταγραφή στη μαμά-ομάδα και ο κίνδυνος για τον Νεοζηλανδό είναι μικρότερος σε σχέση με τον προκάτοχό του, η αυστριακή ομάδα έχει πολλάκις αποδείξει ότι τα συμβόλαια υπάρχουν... για να "σπάνε".
Η McLaren θέλει απλώς να επαναλάβει αυτό που πέτυχε πέρσι ύστερα από 26 χρόνια. Αυτήν τη φορά, όμως, θέλει και τον τίτλο οδηγών. Norris ή Piastri; Ιδού η απορία. Η τύχη είναι με το μέρος του Άγγλου και είναι στο χέρι του να φορέσει το "στέμμα". Σε περίπτωση απομάκρυνσης από το ταμείο, ο Piastri δε θα αναγνωρίσει λάθη.
Ασφαλή συμπεράσματα δε θα καταφέρουμε να βγάλουμε ούτε από τον πρώτο, ούτε από τον δεύτερο αγώνα. Φτάνοντας στην Ευρώπη ίσως να μπορούμε να μιλήσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά, αφού οι πρωτάρηδες είναι εκείνοι που "ανακατεύουν" σημαντικά την "τράπουλα", ενώ μένει να δούμε ποιοι θα εγκαταλείψουν την προσπάθεια πρώτοι ελέω 2026.
Τα κόκκινα φώτα σβήνουν σε λίγο στη Μελβούρνη και η ανυπομονησία είναι μεγάλη. Ας ξεκινήσουν οι αγώνες!