Καταργείται από το 2025 ο επιπλέον βαθμός για τον ταχύτερο γύρο
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε ότι καταργείται από το 2025 ο επιπλέον βαθμός, τον οποίο παίρνει ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο σε ένα Grand Prix της Formula 1.
Από το 2019 οι κανονισμοί προέβλεπαν την απονομή ενός επιπλέον βαθμού, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός που θα τον κατακτούσε θα είχε τερματίσει στην πρώτη δεκάδα του αγώνα. Στόχος του επιπλέον βαθμού ήταν να... τονωθεί η δράση στην πίστα και να δοθεί στους οδηγούς που τερματίζουν στην πρώτη δεκάδα του αγώνα ένας παραπάνω λόγος για να παλέψουν για κάτι περισσότερο. Όμως, ο βαθμός για τον ταχύτερο γύρο δεν δικαίωσε ποτέ τις προσδοκίες για βελτίωση του θεάματος, ενώ συνήθως τον αξιοποιούσαν οι οδηγοί που συνέβαινε να έχουν μια μεγάλη διαφορά από το μονοθέσιο που τους ακολουθούσε. Έτσι, είχαν τη δυνατότητα να μπουν στα πιτ για να «φορέσουν» φρέσκα ελαστικά στους τελευταίους γύρους, προκειμένου να... επιτεθούν και να «γράψουν» μια γρήγορη επίδοση στον γύρο, η οποία θα τους έδινε τον βαθμό.
Ο κανονισμός για τον ταχύτερο γύρο ήρθε εκ νέου στο προσκήνιο στο Grand Prix της Σιγκαπούρης που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο. Εκεί ο Αυστραλός οδηγός της RB, Daniel Ricciardo, έβαλε στο τέλος του αγώνα «φρέσκα» ελαστικά για να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο Grand Prix, το οποίο ήταν πιθανότατα ο τελευταίος αγώνας της καριέρας του στη Formula 1. Η κίνηση αυτή δεν απέφερε στον Ricciardo τον επιπλέον βαθμό, καθώς ήταν εκτός της πρώτης δεκάδας, αλλά ωφέλησε τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Max Verstappen, αφού στέρησε το... μπόνους από τον ανταγωνιστή του Ολλανδού για τον τίτλο στους οδηγούς, τον Βρετανό Lando Norris της McLaren, ο οποίος ήταν προηγουμένως ο ταχύτερος στον αγώνα.
Ο Norris, ο οποίος βρίσκεται 52 βαθμούς πίσω από τον Verstappen στην κατάταξη των οδηγών, έξι αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν, έχει πάρει μέχρι στιγμής στη σεζόν τέσσερις βαθμούς από ταχύτερους γύρους, συμπεριλαμβανομένων τριών από τους τελευταίους τέσσερις. Από την πλευρά του, ο Ολλανδός έχει πάρει δύο.
Στο μεταξύ, η FIA γνωστοποίησε ακόμη, ενόψει του κυριακάτικου Grand Prix της Formula 1 στο Όστιν του Τέξας, ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC), το οποίο συνεδρίασε στο Παρίσι και μέσω τηλεδιάσκεψης, ενέκρινε αλλαγές στους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς του 2024 και του 2025.
Εκτός από την κατάργηση του... μπόνους βαθμού για τον ταχύτερο γύρο, το WMSC ενέκρινε τα σχέδια για τον διπλασιασμό του χρόνου συμμετοχής στα ελεύθερα δοκιμαστικά για νεαρούς οδηγούς. Από το 2025, οι ομάδες θα πρέπει να «κατεβάσουν» έναν «ρούκι» οδηγό στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών (FP1) της Παρασκευής σε δύο αγωνιστικά τριήμερα ανά μονοθέσιο, ενώ μέχρι σήμερα η σχετική απαίτηση ήταν μια συμμετοχή σε FP1 ανά αυτοκίνητο.
Επιπλέον, το συμβούλιο συμφώνησε σε μια σειρά αλλαγών και βελτιώσεων στους ολοκαίνουργιους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2026. Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει επίσης απλοποιήσει τους αθλητικούς και οικονομικούς κανονισμούς για το 2026, υποσχόμενη περαιτέρω αλλαγές τους επόμενους μήνες. Δεδομένου ότι εκείνη τη χρονιά τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 που αφορούν τις καινούριες μονάδες ισχύος, επιβεβαιώθηκε ότι ενόψει της σεζόν του 2026 θα διεξαχθούν τρία τριήμερα χειμερινών δοκιμών.