Τι κρύβεται πίσω από το κακό Σαββατοκύριακο του Verstappen στο Μπακού;

×

Με επτά αγώνες να απομένουν μέχρι το πέσιμο της αυλαίας του φετινού πρωταθλήματος, η ομάδα της Red Bull δείχνει να βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά.

Max Verstappen

Η απρόσμενη έξοδος του Sergio Perez στον προτελευταίο γύρο, στο grand prix του Μπακού η οποία του στέρησε την ευκαιρία για μία θέση στο βάθρο καθώς και ο τερματισμός του πρωτοπόρου Max Verstappen στην πέμπτη θέση σφίγγουν τον κλοιό τόσο για τους οδηγούς όσο και για την αυστριακή ομάδα.

Η λάθος απόφαση για το στήσιμο του μονοθεσίου του Μax στις κατατακτήριες δοκιμές κατέστρεψε το Σαββατοκύριακο του στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, σε αντίθεση με τον team mate του o οποίος φάνηκε να έχει βρει ρυθμό και να έχει προσαρμοστεί πλήρως με την επιλογή στησίματος και τη βελτιωμένη σχεδίαση πατώματος της RB20.

Έτσι ο Verstappen εκκίνησε από την έκτη θέση του grid, σε αντίθεση με τον Perez ο οποίος βρέθηκε στην τέταρτη θέση των κατατακτήριων.

O Μεξικανός κατάφερε ύστερα από 33 αγώνες να περάσει τον ομόσταβλό του σε κατατακτήριες δοκιμές, γεγονός που είχε να συμβεί από το grand prix του Μαϊάμι το 2023.

Απογοητευμένος ο Verstappen όσον αφορά τη συμπεριφορά του μονοθεσίου δήλωσε στο τέλος του Σαββάτου: «Μόλις βγήκα στο Q1, ένιωσα ότι το μονοθέσιο έκανε ένα βήμα πίσω αντί να γίνει καλύτερο. Κάναμε κάποιες αλλαγές και το μονοθέσιο έγινε απίστευτα απρόβλεπτο και δύσκολο. Αυτό προκάλεσε πολλές αναπηδήσεις στο πίσω μέρος κατά την είσοδο και την έξοδο από κάθε στροφή. Είχα υπερβολική υπερστροφή, και αυτό δεν το θέλεις σε μια πίστα δρόμου».

Τα προβλήματα για τον Ολλανδό συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στην εκκίνηση πέρασε επιδέξια τη Mercedes του George Russell ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση, αλλά στη συνέχεια δυσκολεύτηκε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Carlos Sainz, κάνοντας έντονα παράπονα ότι το μονοθέσιο είχε «μηδενική πρόσφυση» και δυσκολευόταν να περάσει τις στενές στροφές 90 μοιρών του Μπακού.

Μετά το μοναδικό του pit stop, μπαίνοντας στην πίστα ξανά με τη σκληρή γόμα, έχασε ακόμα παραπάνω έδαφος με τους George Russel και Lando Norris να τον προσπερνούν με ευκολία.

«Νομίζω ότι απλά πληρώσαμε το τίμημα με την αλλαγή που κάναμε στις κατατακτήριες δοκιμές», εξήγησε ο Verstappen. «Αυτό το έκανε πολύ δύσκολο να το οδηγήσω. Το μονοθέσιο χοροπηδούσε πολύ. Οι τροχοί ξεκολλούσαν από το έδαφος στις στροφές χαμηλής ταχύτητας, οπότε όταν δεν έχεις επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο, είναι πολύ δύστροπο οδηγικά».

Ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner υποστήριξε ότι η επιλογή των ρυθμίσεων του Verstappen είχε αρνητικό αντίκτυπο στη φθορά των ελαστικών του, ειδικά όταν ήταν κολλημένος πίσω από τους Alex Albon και Lando Norris.

«Το μονοθέσιο του Checo ήταν πολύ γρήγορο, νομίζω ότι μπορεί να επιλέξαμε κάτι στο μονοθέσιο του Max που δεν λειτούργησε τόσο καλά και πιθανόν να έβλαψε αρκετά τα ελαστικά», δήλωσε ο Horner.

Παρά το γεγονός ότι ο Norris αναρριχήθηκε από την 15η θέση στην 4η, ο Verstappen δεν έδειξε να επηρεάζεται ψυχολογικά για τους τρεις παραπάνω βαθμούς που πήρε ο οδηγός της McLaren. «Είναι μάλλον θετικό για μένα», πρόσθεσε καθώς η διαφορά μειώθηκε στους 59 βαθμούς με επτά αγώνες να απομένουν.

«Θα ήθελα να διευρύνω τη διαφορά, αλλά με τον αγώνα μας, είμαι πολύ χαρούμενος που ήταν μόνο αυτό το κακό. Τι μπορώ να κάνω για τη Σιγκαπούρη; Θα προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε το στήσιμο για να καταλάβουμε τι κάναμε λάθος εδώ. Δεν νομίζω ότι θα είναι η καλύτερη πίστα για εμάς φυσικά, αλλά θα δούμε».

Τέλος όσον αφορά το προβάδισμα της McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών τόνισε: «Δεν είναι ωραίο να βλέπεις τη McLaren να προηγείται στην κατάταξη των κατασκευαστών, αλλά το πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει ακόμα. Θα προσπαθήσουμε να το πάρουμε πίσω», ολοκλήρωσε ο Ολλανδός πρωταθλητής με την αγωνιστική δράση να συνεχίζεται στο grand prix της Σιγκαπούρης το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.