Να πως έχασε ο Leclerc!

×

Τάκης Πουρναράκης

O Leclerc έχασε μια βέβαιη νίκη μέσα από τα χέρια του γιατί δεν έπαιξε άμυνα, δεν είχε μεγαλύτερη τελική, δεν ζέστανε έγκαιρα τα λάστιχα.

Grand Prix Αζερμπαϊτζάν

Εκκινώντας τον αγώνα στο Μπακού από την πρώτη σειρά οι Leclerc και Piastri, είχαν βάλει τη μέση γόμα στο μονοθέσιό τους. Ήξεραν πως δεν είναι το πιο γρήγορο ελαστικό για τον αγώνα, αλλά έδινε καλύτερη εκκίνηση ενώ ταυτόχρονα δεν είχαν δοκιμάσει τη σκληρή γόμα καθόλου στις ελεύθερες δοκιμές. Ήξεραν όμως – η C3 χρησιμοποιείται σε όλους τους αγώνες – πως αυτό είναι το ελαστικό που θα έχει τον πιο γρήγορο ρυθμό στον αγώνα αλλά και σταθερή απόδοση. Ο Leclerc διατήρησε την πρώτη θέση στην εκκίνηση και με τη μέση γόμα ήταν ταχύτερος, άνοιξε έτσι μια διαφορά στα 5 sec πριν ο Piastri μπει στα πιτ στον 15ο γύρο. Στη McLaren βλέποντας ότι ο Αυστραλός έχανε την επαφή με την κορυφή τον τράβηξαν μέσα, ελπίζοντας αυτό ν’ αλλάξει τη δυναμική. Του έβαλαν τη σκληρή γόμα με την οποία πήγε ως το τέλος. 

Grand Prix Αζερμπαϊτζάν

Φυσιολογικά στη Ferrari αντέδρασαν βάζοντας στον επόμενο (16ο) γύρο, το Leclerc για αλλαγή ελαστικών. Ο Μονεγάσκος βγαίνοντας και σε αντίθεση με τον Piastri δυσκολεύτηκε να φέρει τα ελαστικά στο βέλτιστο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της ομάδας Fred Vasser τόνισε: «Νομίζω ότι πιθανότατα χάσαμε στον τελευταίο γύρο πριν από τα πιτ, και στον πρώτο γύρο μετά τα πιτ . Αν ξανακάνουμε τον αγώνα, πρέπει να κάνουμε αλλαγή ένα γύρο πριν. Πρέπει να μάθουμε από αυτό και να κάνουμε καλύτερη δουλειά την επόμενη φορά. Η έλλειψη προσομοίωσης πριν τον αγώνα πιθανώς δεν βοήθησε. Είχαμε το ρυθμό για να κερδίσουμε».

Grand Prix Αζερμπαϊτζάν

Ο Leclerc κάνει στον 15ο γύρο 1:49.990, στον 16ο 1:53.88, στον 17o 2:06.071, στον 18ο 1:48.358, στον 19ο 1:47.893 και στον 20στο 1:49.643. Ο Piastri αντίστοιχα κάνει στον 14ο γύρο 1:49.577, στον 15ο (πιτ) 1:53.511, στον 16o 2:03.253, στον 17ο 1:48.556, στον 18ο 1:47.817 και στον 19ο  1:44.465. Είναι σαφές πως ο οδηγός της Ferrari χάνει 3.5 sec στον πρώτο γύρο με τη σκληρή γόμα γιατί δεν την ζέστανε εγκαίρως. Αναλύοντας τις τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας βλέπουμε ότι ο Piastri έχει υψηλότερη τελική πριν το DRS κατά 3km/h ενώ ο Leclerc έχει πιο αποδοτικό DRS κατά 5km/h. Αυτό οφείλεται στο ότι ο Piastri έχει μικρότερη κλίση στις αεροτομές και έτσι κρατιέται στην κρίσιμη απόσταση που χρειάζεται για να μη φτάσει κοντά του ο Leclerc προτού ανοίξει το DRS.

Grand Prix Αζερμπαϊτζάν

Τέλος ο Μονεγάσκος παραδέχτηκε ότι δεν έπαιξε καλή άμυνα: «Μόλις έβαλα τα σκληρά ελαστικά κατάλαβα ότι θα χάσω. Τα μεσαία ήταν πολύ ανταγωνιστικά και το μονοθέσιο έδινε καλή αίσθηση. Δυστυχώς, δεν κάναμε προσομοίωση με υψηλό φορτίο καυσίμου σε FP1/FP2 και επιλέξαμε μια κατεύθυνση ρύθμισης που ίσως ήταν λίγο πιο δύσκολη στη διαχείριση. Ειδικά με τα σκληρά ελαστικά, δυσκολεύτηκα πολύ να κρατήσω αυτά τα πίσω ελαστικά σε καλή κατάσταση. Στο τέλος, νόμιζα πραγματικά ότι... σε μια ή δύο στροφές θα χτύπαγα στον τοίχο. Η McLaren είχε λίγο λιγότερη κλίση στις αεροτομές, οπότε στις ευθείες ήταν πολύ γρήγοροι και στις στροφές ήμασταν εμείς λίγο πιο γρήγοροι. Πίστευα ότι όταν ο Όσκαρ με προσπέρασε ήταν απλώς θέμα να παραμείνω ήρεμος, να προσπαθήσω να διατηρήσω αυτά τα ελαστικά και να τον προσπεράσω αργότερα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ δύσκολο αυτό. Στις ευθείες δεν μπορούσα να πλησιάσω όσο ήθελα. Ειλικρινά, χάσαμε τον αγώνα όταν δεν υπερασπίστηκα όσο έπρεπε στο τέλος της ευθείας, την πρώτη θέση αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Κάποιες φορές κάνεις λάθη, μαθαίνω από αυτά. Ο Piastri και η McLaren έκαναν εξαιρετική δουλειά και ήταν καλύτεροι από εμάς. Ήταν τεράστια ντροπή για τη Ferrari να χάσει βαθμούς λόγω της εγκατάλειψης του Sainz».

Grand Prix Αζερμπαϊτζάν