Σαν σήμερα: Giuseppe Farina – O πρώτος οδηγός που στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 στον ναό της ταχύτητας

×

Μεγάλη Βρετανία, Μάιος 1950. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ξεκινάει κάτι πρωτοποριακό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που στο τέλος της σεζόν 3/9/1950 αναδεικνύει τον Giueseppe Farina Παγκόσμιο Πρωταθλητή F1.

Giuseppe Farina

Με την Ευρώπη να είναι κυρίαρχη δύναμη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τους αγώνες Ράλι να έχουν καθιερωθεί, μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου οι αρχές του σπορ προτείνουν τη δημιουργία ενός ενιαίου πρωταθλήματος αγώνων αυτοκινήτου με κοινούς κανονισμούς. Το 1946 διεξάγεται ο πρώτος μη αναγνωρισμένος αγώνας «Valentino Grand Prix» στο Τορίνο της Ιταλίας. Νικητής είναι ο Αchille Varzi με μία Alfa Romeo 158 Alfetta. Ένα χρόνο μετά θεσπίζονται οι κανονισμοί και το 1950 ξεκινάει το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Ένα πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, το οποίο απαρτίζεται από 14 ομάδες, εκ των οποίων 4 εργοστασιακές -Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Talbot- και 81 οδηγούς να λαμβάνουν μέρος συνολικά, με 20 από αυτούς να βαθμολογούνται. 7 γύροι διεξάγονται στο πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. Μεγάλη Βρετανία, Μόντε Κάρλο, Η.Π.Α., Ελβετία, Βέλγιο, Γαλλία και Ιταλία ήταν οι χώρες διεξαγωγής αγώνων. Σε ηλικία 44 χρόνων ο Ιταλός οδηγός αγώνων Giueseppe Farina κατάφερε να κατακτήσει δύο pole positions, καθώς και τρεις νίκες στο grand prix του Σίλβερστόουν, της Ελβετίας και στον τελευταίο αγώνα στη Μόντσα, όπου κρίθηκε το πρωτάθλημα με διεκδικητές του τίτλου τους Juan Manuel Fangio & Luigi Fagioli. Tο όνομα του Giuseppe Farina κατατάσσεται πρώτο στο πάνθεον των πρωταθλητών της F1 στις 3/9/1950.

Ο Emilio Giuseppe "Nino" Farina γεννήθηκε 30 Οκτωβρίου 1906 στο Τορίνο της Ιταλίας. Μεγαλωμένος σε μία οικογένεια που είχε άμεση σχέση με τον χώρο του αυτοκινήτου, όντας γιος του Giovanni Carlo Farina ιδρυτή της Stabilimenti Industriali Farina εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων, έδειξε την αγάπη του για το μηχανοκίνητο από μικρή ηλικία. Μόλις εννέα ετών οδήγησε για πρώτη φορά, ενώ διέκοψε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις για να ασχοληθεί με τους αγώνες. Κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών μία φορά και παρέμεινε στην ενεργό δράση έως το 1958. Στις 30 Ιουνίου του 1966, έχασε τη ζωή του, σε ένα άσχημο παιχνίδι που του έπαιξε η μοίρα, όταν η Lotus Cortina που οδηγούσε προσέκρουσε σε κολόνα καθώς πηγαίνε να παρακολουθήσει το γαλλικό grand prix.