Θα χάσει η Red Bull τους τίτλους;
Οι Ταύροι κινδυνεύουν να χάσουν και τους δυο τίτλους στους 10 αγώνες που απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν.
Το πέσιμο της καρό σημαίας στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν βρήκε τις Red Bull να κάνουν το 1-2 με το Φερστάπεν να έχει διαφορά 23 sec από το δεύτερο Πέρεζ. Ο Ολλανδός πέτυχε επίσης την pole και τον ταχύτερο γύρο. Στον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα οι Red Bull ήταν στο 4 – 7. Ο Φερστάπεν στο πρώτο μέρος της σεζόν κατάφερε να κερδίσει στους μισούς αγώνες (Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Ιαπωνία, Κίνα, Ίμολα, Καναδά και Ισπανία). Εξ’ ου και διατηρεί ένα σημαντικό προβάδισμα 78 βαθμών από το δεύτερο Νόρις τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές πριν το Ολλανδικό GP. H δυναμική της RB20 στο ξεκίνημα ήταν θετική, ακριβώς το αντίθετο συνέβαινε όμως με το κλίμα στην ομάδα που ήταν αρνητικό λόγω του σκανδάλου Χόρνερ. Μπορεί ο Βρετανός μάνατζερ να παρέμεινε αλλά αυτό είχε ως συνέπεια την αποχώρηση πολλών σημαντικών μελών της ομάδας όπως ο Άντριαν Νιούι. Προφανώς αυτό αποδυνάμωσε την εξέλιξη του μονοθεσίου. Ρόλο σ’ αυτό παίζει και ο κανονισμός που περιορίζει τις ώρες λειτουργίας στην αεροσήραγγα ανάλογα τη θέση στην τελική βαθμολογία του 2023. Η Red Bull ως πρωταθλήτρια έχει τις λιγότερες (840) ενώ η McLaren έχει 1020. Η διαφορά είναι σημαντική. Τα προβλήματα στο σετάρισμα της RB20 άρχισαν να γίνονται έντονα από τη Σουζούκα. Η υπεραπόδοση του Φερστάπεν έφερε κάποιες οριακές νίκες (Ίμολα, Καναδά) αλλά τα αποτελέσματα του Πέρεζ δεν ήταν καλά. Απομένουν 10 αγώνες και οι McLaren, Mercedes δείχνουν να έχουν την ικανότητα να πρωταγωνιστήσουν. Την ίδια στιγμή το κλίμα στη Red Bull δεν είναι καλό: Αποχωρήσεις, αλλαγές και κουβέντες για ανατροπές δεν βοηθούν στην εξέλιξη του μονοθεσίου. Ο Πέρεζ που έχασε και στους 14 αγώνες στη μάχη με το χρονόμετρο από το Φερστάπεν και σε 13 στους αγώνες αυτή την Κυριακή στην Ολλανδία θα έχει νέο μηχανικό αγώνα τον Ρίτσαρντ Γούντ καθώς ο Μπέρντ θα γίνει πατέρας (θα φανεί αν είναι πρόφαση).
Καθώς όλα δείχνουν πως η Honda και τα λεφτά του Στρολ, τραβούν το Νιούι στην Aston Martin η ατμόσφαιρα στην Αυστριακή ομάδα γίνεται κάθε μέρα και πιο βαριά. Ο Γιος Φερστάπεν δεν μιλά καθόλου με το Χόρνερ, ο Μάρκο προσπαθεί να διασκεδάζει την ένταση ανάμεσα στο Μαξ και στον Κρίστιαν και τα βασικά στελέχη αξιολογούν τις επιλογές τους. Το αν τελικά θα χάσει η Red Bull τον τίτλο στους κατασκευαστές θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από το τι θα κάνουν οι αντίπαλοί της. Αν κόβουν βαθμούς ο ένας από τον άλλο, αυτό μάλλον θα ευνοήσει τους πρωταθλητές. Ο Φερστάπεν δύσκολα θα χάσει τον τίτλο, η Red Bull δύσκολα θα τον διατηρήσει. Στους 10 αγώνες που απομένουν θα μοιραστούν 250 βαθμοί (+10 βαθμοί οι ταχύτεροι γύροι). Επίσης υπάρχουν άλλοι 24 βαθμοί στους 3 αγώνες Sprint. Πιθανόν ο Φερστάπεν να μην χρειαστεί άλλη νίκη. Ειδικά αν δεν ξεχωρίσει ένας σταθερός αντίπαλός του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αγώνας στο Μαϊάμι όπου ο Φερστάπεν τερμάτισε 2ος αλλά λόγω Sprint μάζεψε συνολικά 26 βαθμούς έναντι 25 του Νόρις που κέρδισε τον αγώνα.
Ας δούμε τους πιθανούς αντιπάλους του Φερστάπεν, πρώτα απ’ όλα ο Νόρις που είναι 78 βαθμούς πίσω. Ο Βρετανός δεν πείθει για την μαχητικότητά του και τη δυνατότητά του να επικρατήσει σε κρίσιμες μάχες. Αντίθετα με τον έτερο οδηγό της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι που έχει την ψυχραιμία και την αντοχή στην πίεση. Ο Πιάστρι όμως βρίσκεται 110 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν. Το κυριότερο όμως η McLaren αρνείται να ορίσει Νο 1 οδηγό. Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ που βρίσκεται 100 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν, δεν έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό για να διεκδικήσει σταθερά νίκες.
Η Mercedes κέρδισε 3 φορές στους τελευταίους 4 αγώνες αλλά ο Χάμιλτον βρίσκεται 127 βαθμούς πίσω από το Φερστάπεν και ο Ράσελ 161 βαθμούς. Προφανώς στη Mercedes προτιμούν να χτίσουν στην αυτοπεποίθηση του Ράσελ και όχι στην ένδοξη αποχώρηση του Χάμιλτον. Είναι δεδομένο πως οι δυο ομάδες που έχουν τα ταχύτερα μονοθέσια Mercedes και McLaren σε καμία περίπτωση δε θέλουν να ορίσουν πρώτο οδηγό και διεκδικητή του τίτλου. Υπό αυτή την κατάσταση του διαίρει και βασίλευε ο Φερστάπεν κινδυνεύει μόνο από δικά του λάθη. Ο Ολλανδός οφείλει να μη δώσει καμία μάχη στην πίστα και να προσπαθεί να εξασφαλίζει μια σταθερή παρουσία στους βαθμούς που θα του επιτρέψει να βλέπει τους άλλους να αλληλοσυγκρούονται και αυτός να ωφελείται.