Γιατί έχει νεύρα ο Φερστάπεν;
Ο 26χρονος Ολλανδός αντιλαμβάνεται πως η εποχή της εύκολης επικράτησης πέρασε ανεπιστρεπτί.
Μιλώντας στο Μονακό ο Φερστάπεν σε μια αποστροφή του λόγου, τόνισε: «Έχω πετύχει όλους μου τους στόχους στη F1, είμαι ακόμη εδώ για να πάρω όσες νίκες μπορέσω ακόμη». Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε τον τίτλο από το Χάμιλτον το 2021 και από τότε απολαμβάνει ένα απίστευτο σερί επιτυχίας. Με 15 νίκες το 2022 και 19 νίκες το 2023 κυριάρχησε απόλυτα είναι πλέον τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Κανείς δεν αμφισβητεί το οδηγικό του ταλέντο. Όμως ο θάνατος του ιδρυτή της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς διατάραξε τις ισορροπίες στην εταιρεία και κατ’ επέκταση στην ομάδα. Το σκάνδαλο Χόρνερ, η αποχώρηση Νιούι, η ένταση μέσα στην ομάδα έχουν ως αποτέλεσμα την ανατροπή των δεδομένων. Η Red Bull πιθανότατα δεν θα είναι η ομάδα που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια ειδικά μετά την αλλαγή κανονισμών το 2026.
Ήδη McLaren και Ferrari έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου φέτος παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους. Από τους 8 αγώνες που έχουν γίνει φέτος ο Φερστάπεν έχει κερδίσει στους 5. Εγκατέλειψε στην Αυστραλία και έχασε στα ίσα σε Μαϊάμι και Μονακό. Στο Μονακό μάλιστα για πρώτη φορά έχασε και την pole από το Λεκλέρκ. Οι επιμέρους αναλύσεις σε ρυθμό αγώνα δείχνουν πως οι ισορροπίες έχουν ανατραπεί. Δεν υπάρχει πλέον η διαφορά του μισού δευτερολέπτου στο γύρο που απολάμβανε η Red Bull. Το μαξιλαράκι ασφαλείας έχει εξανεμιστεί. Αντ’ αυτού σε κάθε πίστα, ανάλογα τα χαρακτηριστικά της, βλέπουμε προσπάθεια οδηγών και μηχανικών να βελτιστοποιήσουν το σετάρισμα των μονοθεσίων τους. Ο Φερστάπεν στην Ίμολα είχε πρόβλημα στις ελεύθερες δοκιμές, βρήκε τελικά ισορροπία στις κατατακτήριες και κατάφερε να πάρει την pole. Στο Μονακό δεν τα κατάφερε. Βέβαια η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που απαιτεί αυτή η διαδρομή, είχε «χαλάσει» το αεροδυναμικό ζύγισμα της Red Bull, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος που σε δυσανάλογα μεγάλο βαθμό οφείλεται στη διαμόρφωση του πατώματος. Εξ’ ου και η Red Bull επηρεάστηκε περισσότερο από τους άλλους στο Μονακό.
Τι θα γίνει τώρα στον Καναδά (9/6, 21:00 απευθείας ΑΝΤ1+); Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ είναι φρένο, γκάζι μουσική. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η τελική ταχύτητα, η απόδοση του DRS, η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Από τις τρεις ομάδες εύκολα μπορεί να βγάλει κανείς από το κάδρο τη McLaren, η τελική ταχύτητα και η απόδοση του DRS δεν είναι το φόρτε της. Η απουσία γρήγορων καμπών όπου παίζει κυρίαρχο ρόλο η αεροδυναμική απόδοση είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό της πίστας Ζυλ Βιλνέβ. Αυτό είναι το δυνατό σημείο της Red Bull, θυμηθείτε τι έγινε στην Ιαπωνία. Την ίδια στιγμή για το Μόντρεαλ θα είναι διαθέσιμες οι πιο μαλακές γόμες C3, C4, C5 όπως ήταν και σε Ίμολα, Μονακό. Η Ferrari έχει κερδίσει δυο αγώνες μέχρι τώρα, μ’ αυτό το συνδυασμό γομών. Δυνατό της σημείο είναι η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών, στο Μόντρεαλ αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο. Αν οι κόκκινοι καταφέρουν να κερδίσουν εκεί, θα είναι ένα ακόμη δείγμα πως οι ισορροπίες έχουν ανατραπεί. Κακά τα ψέματα η πραγματική εικόνα των σημερινών ισορροπιών δυνάμεων θα αποτυπωθεί στις κατατακτήριες δοκιμές του Ισπανικού GP (22/6, 17:00 απευθείας ΑΝΤ1+). Η πίστα του Μοντμελό αποτελεί το πιο καθαρό δείγμα για το που βρίσκονται ομάδες και οδηγοί καθότι όλοι την γνωρίζουν άριστα. Με την αεροδυναμική απόδοση να παίζει εκεί τον κυρίαρχο ρόλο πιστεύω ότι αυτός που θα είναι στην pole στη Βαρκελώνη θα έχει τον πρώτο λόγο για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Σήμερα στη βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν παρά τις 5 νίκες προηγείται μόνο με 31 βαθμούς διαφορά από το Λεκλέρκ ενώ στους κατασκευαστές η Red Bull έχει ένα ισχνό προβάδισμα 24 βαθμών έναντι της Ferrari.