Ανάλυση στρατηγικής: Να πως έχασε η Red Bull από τη McLaren!
Πίσω από το Φερστάπεν δόθηκε μια συναρπαστική μάχη για το 2ο σκαλί του βάθρου με τελικό νικητή το Νόρις.
Το Κινέζικο GP ανήκει στο Μαξ Φερστάπεν, ο Ολλανδός πρωταθλητής κέρδισε στον αγώνα Sprint, εκκίνησε από την pole και κέρδισε στον αγώνα. Αν είχε πάρει pole στο Sprint (του την στέρησε η βροχή) και τον ταχύτερο γύρο αγώνα (Αλόνσο με μαλακή γόμα) θα μιλούσαμε για το απόλυτο. Είναι αλήθεια όμως ότι ο ρυθμός του Φερστάπεν δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Σε αντίθεση με το ρυθμό της Red Bull. Ο έτερος οδηγός της ομάδας, Σέρτζιο Πέρεζ εκκινούσε 2ος. Έχασε τη θέση αυτή στην εκκίνηση καθώς τον πέρασε ο Αλόνσο. Χρειάστηκε 5 γύρους να την ανακτήσει έτσι ο Φερστάπεν έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας 10 sec όταν η ομάδα τους κάλεσε και τους δυο ταυτόχρονα στα πιτ στον 13ο γύρο. Οι μηχανικοί της ομάδας εκτέλεσαν άψογα το διπλό πιτ στοπ στα 1.9sec για το Φερστάπεν και στα 2 sec για τον Πέρεζ. Μοναδικό επίτευγμα! Στη Red Bull είχαν αποφασίσει στρατηγική με 2 αλλαγές ελαστικών, οι οδηγοί της εκκίνησαν με τη μέση γόμα και στην πρώτη αλλαγή έβαλαν τη σκληρή.
Στη McLaren και στη Ferrari αποφασίζουν να ακολουθήσουν διακριτές στρατηγικές για το δίδυμο οδηγών τους. Η McLaren βάζει τον Πιάστρι (5ος) στον 16ο γύρο για αλλαγή. Η Ferrari βάζει τον Σάινθ (4ος) στον 17ο γύρο για αλλαγή. Οι Νόρις και Λεκλέρκ αντίθετα δεν μπαίνουν, αποφασισμένοι να πάνε στο όριο τη μέση γόμα μήπως και μπορέσουν να κάνουν μια αλλαγή μόνο σε σκληρή. Στον 20στό γύρο μένει ο Μπότας από μετάδοση σε ένα σημείο επικίνδυνο, οπότε υιοθετείται καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ευκαιρία για πιτ στοπ με μικρότερη χρονική επιβάρυνση.
Ο Λεκλέρκ στον 21ο γύρο και ο Νόρις στον 22ο γύρο κάνουν πιτ στοπ με μικρότερη χρονική επιβάρυνση. Το τρακάρισμα των Στρολ, Ρικιάρντο βγάζει εκ νέου το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 23ο γύρο. Οι Red Bull κάνουν 2η αλλαγή ελαστικών έτσι οι Νόρις και Λεκλέρκ βρίσκονται ανάμεσά τους πλέον. Όταν ο αγώνας ξαναρχίζει ο Πέρεζ είναι 4ος. Δίνει μάχη με τη Ferrari του Λεκλέρκ και ν’ ανέβει 3ος στον 38ο γύρο. Απομένουν 17 γύροι για να μαζέψει και τη McLaren αλλά εκεί ο Νόρις που έχει τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση γιατί δεν κλήθηκε να δώσει μάχη, όπως ο Πέρεζ, καταφέρνει να κρατήσει την απόσταση ασφαλείας και να πάρει την 2η θέση.
Αντίστοιχα οι θέσεις 4 – 5 για τη Ferrari είναι το βέλτιστο με βάση τη δυναμική του μονοθεσίου που είχαν στα χέρια τους οι Λεκλέρκ – Σάινθ, οι οποίοι μετά την κόντρα στον αγώνα Sprint, μονομάχησαν και στην εκκίνηση του κανονικού αγώνα με αποτέλεσμα αρχικά να χάσουν θέσεις. Αξίζει να σταθεί κανείς και στον αγώνα του Αλόνσο που έκανε 3 αλλαγές ελαστικών. Ο Ισπανός εκκίνησε με τη μέση γόμα έστριψε 2ος στην πρώτη στροφή αλλά κοντράροντας τον Πέρεζ έφθειρε τα ελαστικά του. Η Aston Martin έχει μειονέκτημα σ’ αυτό τον τομέα, φθείρει υπέρμετρα τα ελαστικά.
Ο Αλόνσο έβαλε τη σκληρή γόμα στον 11ο γύρο, δεν του ταίριαξε, γλιστρούσε, έτσι στο 2ο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 23ο γύρο έβαλε τη μαλακή και χάρη στην παρουσία του, που βράδυνε τον αγώνα, την διατήρησε εν τέλει 20 γύρους και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο. Στον 43ο γύρο ενώ ήταν 7ος άλλαξε σε φρέσκο σετ μέσης γόμας, έπεσε 12ος και κατάφερε προσπερνώντας διαδοχικά τους Άλμπον, Οκόν, Χούλκενμπεργκ, Χάμιλτον, Πιάστρι να ανέβει ξανά 7ος. Εντέλει έχασε 4 θέσεις σε σχέση με την 3η που εκκινούσε.