GP Αυστραλίας: Ο Norris στην κορυφή ενός επεισοδιακού FP1
Ταχύτερος όλων ο Lando Norris στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Αυστραλίας, με τους Max Verstappen και George Russell να αναδεικνύονται οι τρεις κορυφαίοι σε μία επεισοδιακή περίοδο.
Οι δρόμοι της ηλιόλουστης Μελβούρνης υποδέχθηκαν τους οδηγούς και τα μονοθέσια για πρώτη φορά αυτό το τριήμερο, στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Το πρώτο μισάωρο κύλησε ομαλά, με τους περισσότερους οδηγούς να σημειώνουν περάσματα με τη μέση γόμα, εκτός από τους Verstappen, Leclerc, Norris και Perez που προτίμησαν τη μαλακή γόμα.
Σχεδόν 25 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, ο Fernando Alonso είχε μία οριακή στιγμή με την AMR24 στην έξοδο της στροφής 10, όταν έχασε εντελώς το άπεξ κι αναγκάστηκε να βγει στην αμμοπαγίδα, όμως ο Ισπανός κατάφερε να διατηρήσει την ταχύτητά του και να επιστρέψει στο οδόστρωμα με μερική ζημιά στο πάτωμα.
Αν και ο Max Verstappen ήταν εκείνος που έθεσε εξαρχής ρυθμό, με χρόνο 1:18.670, ο Lando Norris κατάφερε να ανέβει στην κορυφή πριν την ολοκλήρωση του πρώτου μισού της διαδικασίας, σημειώνοντας 1:18.564.
Οι δέκα ταχύτεροι του πρώτου 30λεπτου ήταν οι Norris, Verstappen, Tsunoda, Leclerc, Perez, Stroll, Ricciardo, Piastri, Sainz και Albon.
Στο δεύτερο μισό, όλο και περισσότεροι οδηγοί προτίμησαν τη μαλακή γόμα. Σχεδόν 20 λεπτά πριν το τέλος, οι George Russell και Valtteri Bottas έχασαν το πίσω μέρος των μονοθεσίων τους ανάμεσα στις στροφές 9 και 10. Ο πρώτος κατάφερε με μία διόρθωση να επιστρέψει στην πορεία του, ενώ ο δεύτερος δεν μπόρεσε να αποφύγει το τετακέ, καταστρέφοντας εντελώς το σετ μαλακών ελαστικών που είχε επιλέξει.
Αμέσως μετά, μία κόκκινη σημαία διέκοψε τη διαδικασία, καθώς ο Alex Albon είχε μία σφοδρή σύγκρουση με τον τοίχο στη στροφή 8, όταν αποσταθεροποιήθηκε το μονοθέσιο και βρέθηκε στις μπαριέρες με υψηλή ταχύτητα, καταστρέφοντας την μπροστινή δεξιά πλευρά της FW46 του. Ο Ταϊλανδός, ωστόσο, δήλωσε ότι είναι καλά στην υγεία του.
Στο μεταξύ, οι Leclerc, Tsunoda, Perez και Stroll είχαν βελτιώσει τους χρόνους τους και βρίσκονταν σχεδόν εντός ενός δεκάτου από τον πρωτοπόρο Norris. Το «πράσινο φως» δόθηκε με 9 λεπτά να απομένουν στο χρονόμετρο.
Ο Lewis Hamilton, που βρισκόταν εγκλωβισμένος στη 15η θέση, ήθελε έναν καλό χρονομετρημένο γύρο, όμως έχασε το πίσω μέρος της W14 του στην πρώτη στροφή, βγαίνοντας στιγμιαία εκτός πίστας αλλά κατάφερε να επιστρέψει στο οδόστρωμα χωρίς εμφανή ζημιά.
Ο Max Verstappen αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα, με τον Ολλανδό να περνά πάνω από τα κερμπ της στροφής 10 και να καταστρέφει έναν ενδεχομένως ταχύτατο γύρο. Μόνο με το πέσιμο της καρό σημαίας κατάφερε ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής να αναρριχηθεί μέχρι τη δεύτερη θέση, απέχοντας μόλις 18 χιλιοστά από τον κορυφαίο.
Μετά το τέλος της διαδικασίας, είδαμε τον Verstappen και τον Hamilton να αναφέρουν φθορά στο πάτωμα, ενώ ο Oscar Piastri απέφυγε οριακά μία σύγκρουση με τον Sergio Perez ενόσω ο τοπικός ήρωας βρισκόταν στον τελευταίο του γρήγορο γύρο.
Συνολικά, η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Norris, Verstappen, Russell, Leclerc, Tsunoda, Perez, Strol, Sainz, Hamilton, Piastri, Ricciardo, Albon, Magnussen, Sargeant, Ocon, Hulkenberg, Gasly, Alonso, Zhou, Bottas.
Εντυπωσιακό είναι ότι οι έξι καλύτεροι χρόνοι βρίσκονταν στο ίδιο δέκατο.
Μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα παρακάτω: