Αλλαγές στο format του sprint

×

Πραγματοποιήθηκε στο Άμπου Ντάμπι η τέταρτη και τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1, στην οποία προήδρευσαν ο διευθυντής μονοθεσίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), Νικόλας Τομπάζης, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali.

Formula 1

Συζητήθηκαν αρκετές μελλοντικές αλλαγές στους κανονισμούς και τα σχέδια για την αλλαγή του format των αγώνων sprint για το 2024 έλαβαν την υποστήριξη των ομάδων του πρωταθλήματος και των επικεφαλής τους. Μολονότι οποιεσδήποτε αλλαγές δεν έχουν συμφωνηθεί ακόμη και παραμένουν σε στάδιο διαμόρφωσης, με περαιτέρω συζητήσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Ιανουάριο, η FIA ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή της Formula 1 «έδωσε συνολική υποστήριξη για μια ενημέρωση του format του sprint για το 2024, προκειμένου να εξορθολογιστεί περαιτέρω το αγωνιστικό τριήμερο, διαχωρίζοντας τις δραστηριότητες του sprint από αυτές για το grand prix».

Στις πιθανές αλλαγές που συζητήθηκαν συμπεριλαμβάνεται η αλλαγή του προγράμματος στα τριήμερα που περιλαμβάνουν αγώνα sprint, προκειμένου να βελτιωθεί η ροή του γεγονότος. Σύμφωνα με αυτή, η πρόσθετη περίοδος δοκιμών που κρίνει τη σειρά εκκίνησης στο sprint και η οποία διεξάγεται το Σάββατο, το "Sprint Shootout", θα μετατεθεί για την Παρασκευή, ενώ ο αγώνας sprint θα λαμβάνει χώρα το Σάββατο, πριν από τα επίσημα δοκιμαστικά για το κυριακάτικο grand prix. Επίσης, συζητήθηκαν η απονομή περισσότερων βαθμών, καθώς και η αντεστραμμένη σειρά εκκίνησης (reverse-grid).

Επιπρόσθετα, θα μπορούσαν να αλλάξουν οι κανονισμοί αναφορικά με το καθεστώς parc ferme, καθώς στην παρούσα μορφή τους οι ομάδες δεν μπορούν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσιά τους ύστερα από τη διάρκειας μιάς ώρας περίοδο δοκιμών της Παρασκευής. Η FIA αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της ότι θα εξεταστούν συγκεκριμένες λεπτομέρειες και πως η τελική πρότασή της θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή της Formula 1 στην πρώτη συνεδρίαση του 2024.

Στο μεταξύ, η Επιτροπή της Formula 1 αποφάσισε ότι οι ομάδες δεν μπορούν να δουλέψουν πάνω στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους για τη σεζόν του 2026 πριν από την έναρξη του 2025.

Στον απόηχο των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών που αντιμετώπισαν τον Οκτώβριο οι οδηγοί στο Grand Prix του Κατάρ, συμφωνήθηκε να τροποιηθούν οι κανονισμοί ώστε να υπάρχουν ανοίγματα στο κοκ-πιτ, με στόχο την καλύτερη ψύξη του οδηγού.

Οι ηλεκτρικές κουβέρτες που θερμαίνουν τα λάστιχα θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται και το 2025, καθώς η Επιτροπή συμφώνησε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια εστίαση «στη μείωση των θεμάτων υπερθέρμανσης και στη βελτίωση της αγωνιστικής ικανότητας των ελαστικών». Παράλληλα, συμφωνήθηκε οι οδηγοί να συνεχίσουν να έχουν στη διάθεσή τους 13 σετ «στεγνών» ελαστικών για τους αγώνες του 2024, ύστερα από την αξιολόγηση της Εναλλακτικής Κατανομής Ελαστικών που δοκιμάστηκε μέσα στην τρέχουσα σεζόν.

Σε μια συνεχιζόμενη προσπάθεια για να βελτιωθεί η ορατότητα υπό βροχή, θα διεξαχθεί την άνοιξη του 2024 ακόμη ένα τεστ για τα καλύμματα των τροχών, χρησιμοποιώντας ένα σχέδιο που «περιβάλλει πλήρως το ελαστικό». Τέλος, εγκρίθηκε μια ενημέρωση των τεχνικών κανονισμών που σχετίζονται με την ασφάλεια, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος ζημιών από τα μεταλλικά εξαρτήματα που προέρχονται από το δάπεδο του μονοθεσίου, εάν αποκολληθούν.

Όλες οι αλλαγές κανονισμών υπόκεινται σε έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.