Τι γίνεται με το θέμα του κινητήρα στην Andretti;

×

Γιώργος Ανανίδας

Ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ μίλησε σχετικά με την δυνητικά νεοεισερχόμενη ομάδα της F1 και τόνισε πως δεν θα μείνει χωρίς κινητήρα, εφόσον επισημοποιηθεί η είσοδός της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ

Αμφιβολίες έχουν εγερθεί για το τί κάνει η Andretti με το θέμα των κινητήρων με τους οποίους θα τρέχει στην F1. Η αμερικανική ομάδα του ομίλου Andretti Global έλαβε έγκριση πρόσφατα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, ώστε να ενταχθεί στο grid της κορυφαίας κατηγορίας των τεσσάρων τροχών από το 2025 στην καλύτερη.

Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να επιτευχθεί διαφημιστική συμφωνία με την FOM και αυτή απέχει αρκετά την παρούσα στιγμή. Η Andretti θέλει να φέρει το όνομα της Cadillac μαζί της στην F1, αλλά ο χρόνος πιέζει τόσο πολύ πια, που είναι σχεδόν αδύνατον οι Αμερικανοί να έχουν δική τους μονάδα ισχύος σε 2-3 χρόνια. Αυτόματα λοιπόν, η εν δυνάμει νέα ομάδα του σπορ πρέπει να κλείσει συμφωνία με κατασκευαστή τον οποίο θα πληρώνει για να της παρέχει κινητήρες.

Η Andretti είχε υπογράψει προσύμφωνο με την Renault, ώστε οι Γάλλοι να καλύψουν αυτό το κενό. Όμως, όπως αποκαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα, το χρονικό περιθώριο αυτής της συμφωνίας έχει εκλείψει και οι διαπραγματεύσεις έπαυσαν. Εν ολίγοις, οι Αμερικανοί δεν έχουν αυτήν την στιγμή συμβόλαιο με κανέναν κατασκευαστή, άρα δεν έχουν… κινητήρα για το μονοθέσιό τους.

Οι κανονισμοί που έχει ορίσει η F1 και ισχύουν αυτήν την περίοδο όμως, έχουν γραφτεί έτσι ώστε καμία ομάδα να μην μένει χωρίς μονάδα ισχύος. Ωστόσο, υπάρχει «γκρίνια» στα πάντοκ, αφού οι παρούσες ομάδες δεν είχαν το ίδιο προνόμιο όταν εκείνες έμπαιναν στο σπορ, ούτε τους είχε εγγυηθεί κάποιος κινητήρες.

Ο Μπεν Σουλαγιέμ πάντως είναι ξεκάθαρος ως προς αυτό το κομμάτι, αφού τονίζει ότι η Andretti θα λάμβανε μία συμφωνία για να… βολευτεί τις πρώτες της σεζόν στην F1, μέχρι να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο της ο οποίος είναι η General Motors/Cadillac να της παρέχεις δικές της μονάδες ισχύος.

«Απαιτούμε να έχουν κινητήρες δικούς τους και θα το εξετάσουμε. Αλλά οι κινητήρες δεν κατασκευάζονται σε 4-5 χρόνια. Στο ξεκίνημά της, η Andretti θα πρέπει να συμφωνήσει με έναν άλλον κατασκευαστή» δήλωσε ο πρόεδρος της FIA.

Να σημειωθεί, πως οι πιθανότεροι κατασκευαστές που θα παρέχουν στην αμερικανική ομάδα μονάδες ισχύος είναι αυτή τη στιγμή η Alpine (Renault) και η Honda, αφού και οι δύο είναι δεσμευμένες με μόνο μία ομάδα για το 2026. Από την εξίσωση δεν βγαίνει εντελώς η Audi, η οποία όμως είναι κάπως… απρόθυμη στο να βοηθήσει οποιονδήποτε άλλον πέραν του εαυτού της.