Μέχρι το 2027 τουλάχιστον στην F1 η Pirelli
Με κάθε επισημότητα, η Pirelli συνεχίζει τη συνεργασία της με την Formula 1, αφού όπως ανακοινώθηκε, θα είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της κατηγορίας μέχρι το 2027, ενώ υπάρχει και οψιόν ανανέωσης για έναν έξτρα χρόνο.
Παρότι η προσφορά της Bridgestone ήταν ανταγωνιστική, με τους Ιάπωνες να θέλουν να επιστρέψουν στο σπορ μετά το 2010, η F1 αποφάσισε να μην αλλάξει την ιταλική φίρμα. Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο, με τους δύο κατασκευαστές ελαστικών να παραδίδουν στην FIA έγγραφα στα οποία ανέλυαν τα πλάνα τους για τα επόμενα έτη.
Και οι δύο εταιρείες πήραν έγκριση από τον διοικητικό κορμό και το επόμενο στάδιο έμελλε να είναι η συμφωνία στο κομμάτι των διαφημιστικών με την F1. Η Bridgestone έκανε μία πολύ δυνατή πρόταση, αλλά ο CEO της F1, Stefano Domenicali και η Liberty Media αποφάσισαν να παραμείνουν με την γνώριμη πια σε αυτούς Pirelli.
Ο Ιταλός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος δικαιολόγησε αυτήν την απόφαση, δηλώνοντας:
«Από τότε που επέστρεψε στο άθλημα το 2011, η Pirelli είναι ένας ανεκτίμητος συνεργάτης, υποστηρίζοντας τη Formula 1 μέσω νέων γενιών τεχνολογίας και τεχνικών κανονισμών και παρέχοντας ελαστικά για να επιτρέψει φανταστικούς αγώνες για τους οπαδούς μας. Η δέσμευση της εταιρείας στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βαθιά γνώση του αθλήματός μας θα είναι ζωτικής σημασίας τα επόμενα χρόνια καθώς πλησιάζουμε τους νέους κανονισμούς μας το 2026 και το έργο της Pirelli που επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα, που αποδεικνύεται από την πιστοποίηση FSC, θα διασφαλίσει ότι θα συνεχίσουμε να συνεργαστούμε για την επίτευξη του κοινού μας στόχου Net Zero 2030.
Θα ήθελα επίσης να συγχαρώ την Bridgestone για την εντυπωσιακή πρόταση και τη δέσμευσή της σε όλη τη διαδικασία. Έχουν μια περήφανη κληρονομιά στο άθλημά μας και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την άκρως επαγγελματική και παθιασμένη ενασχόλησή τους μαζί μας».
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι, πως η ανακοίνωση έρχεται ελάχιστες ημέρες, μετά την οδηγία της FIA στο Grand Prix του Κατάρ κάθε σετ ελαστικών να αλλάζεται το πολύ 18 γύρους αφότου έχει τοποθετηθεί στο μονοθέσιο. Οι Ιταλοί παρατήρησαν διαφορετική φθορά στο κεντρικό μέρος με αυτό του πλαϊνού στο ελαστικό και τεράστια απώλεια «ζωής» στη γόμα και σε συνεργασία με την Ομοσπονδία, προχώρησαν σε αυτήν την απόφαση.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που η Pirelli υπολόγισε λάθος ή το ελαστικό της ήταν ανεπαρκές, ενώ οι αναμνήσεις από πολύ βροχερούς αγώνες όπως αυτός του Ζάντφορτ, όπου τα βρόχινα ήταν… ακατάλληλα για οτιδήποτε, είναι νωπές.
Σε κάθε περίπτωση, η σχέση Pirelli και F1 θα συνεχιστεί για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια ακόμα, ενώ από αυτήν την εξίσωση δεν βγαίνουν φυσικά οι δύο χαμηλότερες κατηγορίες, F2 και F3.