GP Ιταλίας: 1-2 για τη Red Bull, 3ος ο Sainz στο «σπίτι» της Ferrari
Πηγή: https://f1tracktalk.com/
Νικητής ο Verstappen στον θρυλικό “Ναό της Ταχύτητας”, σε έναν αγώνα που πρόσφερε θέαμα, ένταση και προσπεράσεις, με τους Ιταλούς να πανηγυρίζουν την άνοδο του Carlos Sainz στο βάθρο.
Ο αγώνας στην ιστορική πίστα της ξεκίνησε με… ευτράπελα, αφού ο Yuki Tsunoda παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα κι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον γύρο σχηματισμού. Η διαδικασία εκκίνησης καθυστέρησε για 20 λεπτά.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Carlos Sainz φάνηκε να έχει μία καλή αντίδραση και να διατηρήσει το προβάδισμα. O Max Verstappen, όμως, γέμιζε συνεχώς τους καθρέφτες του Ισπανού, σημειώνοντας το ένα ταχύτερο πέρασμα μετά το άλλο.
Όλοι πλην των George Russell, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas και Kevin Magnussen εκκίνησαν με τη μέση γόμα, προμηνύοντας ότι ο αγώνας θα κριθεί στις στρατηγικές.
Το «κυνηγητό» μεταξύ Sainz και Verstappen κράτησε 15 γύρους, μέχρι ο Ολλανδός να πετύχει ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στην Curva Grande, ύστερα από ένα μπλοκάρισμα του Ισπανού.
Έναν γύρο αργότερα, ο έτερος οδηγός της Red Bull Racing κατάφερε κι εκείνος να περάσει τον Russell που προπορευόταν, εξασφαλίζοντας προς ώρας το 1-4 για την αυστριακή ομάδα.
Λίγες θέσεις πιο πίσω, η McLaren είχε τη δική της κόντρα, με τον Lando Norris να ζητά από την ομάδα να δώσει εντολή στον Oscar Piastri να κάνει στην άκρη.
Στον 20ο γύρο, ξεκίνησαν οι πρωτοπόροι να κάνουν τις αλλαγές ελαστικών τους, με τους Sainz και Russell να κάνουν το πρώτο βήμα. Έναν γύρο αργότερα, ακολούθησαν οι Verstappen και Leclerc, και ο Perez μετά από δύο γύρους. Όλοι τους επέλεξαν σετ σκληρής γόμας.
Τέσσερις γύρους αργότερα, η ένταση μεταξύ των δύο McLaren εντάθηκε, καθώς ο Piastri βγαίνοντας από το pit lane, είχε μία μικρή επαφή με τον teammate του, Norris, που πλησίαζε γρήγορα προς την πρώτη στροφή.
Ο Russell δέχθηκε, παράλληλα, ποινή 5 δευτερολέπτων, διότι δεν παραχώρησε στον Esteban Ocon τη θέση του, όταν βγήκε εκτός των ορίων της πίστας, μπαίνοντας στο πρώτο chicane.
Την ώρα που ο Verstappen «έχτιζε» διαφορά στον δρόμο του προς τον τερματισμό, είχε δημιουργηθεί ένα «τρενάκι» για τη 2η θέση, με «επιβάτες» τους Sainz, Leclerc και Perez.
Ο Μεξικανός έφτασε πιο κοντά από ποτέ στον Μονεγάσκο, στον 31ο γύρο, όμως κατάφερε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα έναν γύρο αργότερα, στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
Οι τελευταίοι 15 γύροι ήταν συναρπαστικοί.
Ο Norris είχε μία μάχη με τον Alex Albon στην αρχή του 38ου γύρου, που τον οδήγησε σε έξοδο από την πίστα. Τρεις γύρους αργότερα, ο Hamilton είχε μία επαφή με τον Piastri κατά τη μεταξύ τους μάχη. Ο Βρετανός τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν αυτό.
Ο Hamilton κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει στην 6η θέση, ενώ ο Piastri έπεσε εκτός δεκάδας και τερμάτισε 11ος.
Ο Perez, ύστερα από μία έντονη μάχη με τον Sainz, κατάφερε να τον προσπεράσει στον 46ο γύρο, ενώ ο Leclerc πίσω τους, είχε πλέον καρφωμένο το βλέμμα του στον teammate του.
Η «κονταρομαχία» ανάμεσα στα δύο κόκκινα μονοθέσια διήρκησε μέχρι την καρό σημαία, με τον Ισπανό να διατηρεί τη θέση του και τον Μονεγάσκο να τερματίζει μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω του.
Μπορεί η Ferrari να μη διατήρησε το 1-3 που πέτυχε στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά δεδομένων των δυσκολιών της φέτος, οι Τιφόζι υποδέχθηκαν με χαρά τον Sainz στο βάθρο.
Με τη νίκη του αυτή, ο Verstappen έσπασε επίσημα το ρεκόρ του Sebastian Vettel, επικυρώνοντας τη 10η συνεχόμενη νίκη του στη Formula 1.
Τελικά, η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Verstappen, Perez, Sainz, Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Norris, Alonso, Bottas, Sargeant, Piastri, Lawson, Stroll, Zhou, Gasly, Hulkenberg και Magnussen. Οι Ocon και Tsunoda δεν κατάφεραν να περάσουν τη γραμμή του τερματισμού.