GP Ολλανδίας: Εντός έδρας νίκη για τον Verstappen, βάθρο-έκπληξη για Alonso και Gasly
Πηγή: https://f1tracktalk.com/
Στην κορυφή του επεισοδιακού ολλανδικού Grand Prix ανέβηκε ο Max Verstappen, με τους Fernando Alonso και Pierre Gasly να συμπληρώνουν το βάθρο.
Οι πρώτοι γύροι του αγώνα ήταν άκρως ανατρεπτικοί, με τα μαύρα σύννεφα να περικυκλώνουν την πίστα του Ζάντφορτ. Η βροχή προκάλεσε πανικό σε οδηγούς και ομάδες, με τον Sergio Perez να εισέρχεται πρώτος στα pits, για ένα σετ ενδιάμεσης γόμας.
Ο Max Verstappen, που είχε μία καλή αντίδραση στην εκκίνηση, έχασε προς ώρας την πρωτοπορία όταν καθυστέρησε να μπει στα pits. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέλεξαν την ενδιάμεση γόμα. Ο Lewis Hamilton διατήρησε τη μέση γόμα του και παραπονέθηκε στη Mercedes για την επιλογή αυτή της ομάδας.
Καθώς στέγνωνε η αγωνιστική γραμμή, επέστρεψαν τα σλικ ελαστικά στην πίστα. Ο Hamilton έκανε απευθείας την αλλαγή από τη μέση γόμα στη μαλακή, με τον Verstappen να ακολουθεί δύο γύρους αργότερα και τον Perez στον 13ο γύρο. Ο Ολλανδός έκανε, έτσι, το undercut στον Μεξικανό, επιστρέφοντας στην 1η θέση.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του όταν ο Logan Sargeant είχε μία σύγκρουση με τις μπαριέρες. Απογοήτευση για τον Αμερικανό, παρά τον ανεβασμένο ρυθμό της Williams. Την ίδια ώρα, ο teammate του, Alex Albon, είχε κρατηθεί στην 8η θέση.
Η επανεκκίνηση πραγματοποιήθηκε στον 22ο γύρο, με τον Fernando Alonso να «γεμίζει» τους καθρέφτες του Perez. Ο Μεξικανός, όμως, στην πορεία άνοιξε σταδιακά τη διαφορά.
Λίγο μετά τα μισά του αγώνα, οι προειδοποιήσεις για περαιτέρω βροχή γινόντουσαν ολοένα κι εντονότερες. Οι ομάδες περίμεναν να δουν εάν θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, μη ρισκάροντας να κάνουν κάποια πρόωρη αλλαγή ελαστικών.
Ο Charles Leclerc έπεσε μέχρι τη 17η θέση της κατάταξης, χωρίς να μπορέσει να ανακάμψει από ένα πολύ αργό pit stop κατά την πρώτη του αλλαγή ελαστικών. Ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε από τον αγώνα στον 41ο γύρο.
Στον 46ο γύρο, ο Perez έκανε μία ακόμη αλλαγή ελαστικών, ανεβάζοντας προσωρινά τον Alonso στη 2η θέση, όμως ο Ισπανός «έπεσε θύμα» ενός pit stop 8,3 δευτερολέπτων λίγους γύρους αργότερα, επιστρέφοντας στην 4η θέση.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν αποφασισμένος να ανέβει στο βάθρο και κυνήγησε τον συμπατριώτη του, Carlos Sainz, μέχρι τελικά να τον προσπεράσει. Στο μεταξύ, ο Verstappen έκανε κι εκείνος την αλλαγή του, αλλά επέστρεψε στη δράση ανενόχλητος, διατηρώντας την πρωτοπορία.
Η απειλή της βροχής γινόταν εντονότερη προς το τέλος του αγώνα. Κι έφτασε στον 61ο γύρο. Μέσα σε ένα κλίμα πανικού, όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν στα pits για να αλλάξουν σε ενδιάμεσα ελαστικά. Οι Perez, Tsunoda, Hamilton και Zhou γλίστρησαν εκτός πίστας, με τον τελευταίο να έχει μία σφοδρότερη σύγκρουση με τις μπαριέρες.
Οι καιρικές συνθήκες αξιολογήθηκαν ως ακατάλληλες και μία κόκκινη σημαία διέκοψε τη διαδικασία. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, σχεδόν 50 λεπτά αργότερα. Η FIA αποφάσισε, επίσης, την υποχρεωτική χρήση ενδιάμεσων ελαστικών.
Η επανεκκίνηση υποδέχθηκε τον Perez με μία ποινή 5 δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pit lane, κατά τη διαδικασία παράταξης, και τον George Russell με εγκατάλειψη, ύστερα από επαφή με τον Norris.
Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton έδωσε μία αγωνιώδη μάχη με τον Sainz μέχρι την τελευταία στροφή, αλλά ο Ισπανός αμύνθηκε και επάξια διατήρησε την 5η θέση.
Ο Max Verstappen πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί, ενώ ο Pierre Gasly ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, μετά την ποινή του Perez.
Η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Verstappen, Alonso, Gasly, Perez, Sainz, Hamilton, Norris, Albon, Piastri, Ocon, Stroll, Hulkenberg, Lawson, Magnussen, Bottas και Tsunoda. Οι Russell, Zhou, Leclerc και Sargeant δεν κατάφεραν να τερματίσουν.