F1 - Ο Ντομενικάλι ζητά αγωνιστικές ποινές σε όσους παραβιάζουν το budget cap

×

Πηγή: Gazzetta.gr

O CEO της Formula 1 ζητά συγκεκριμένες ποινές για όσες ομάδες παραβούν τους οικονομικούς κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί στο σπορ.

Stefano Domenicali

Πίσω στο 2021 η Formula 1 μπήκε σε μια νέα εποχή με την εφαρμογή του ορίου στις δαπάνες των ομάδων, το λεγόμενο budget cap. Αυτό άλλαξε σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας τους και το πώς κατανέμουν τους πόρους τους σε κάθε σεζόν.

Η δημιουργία των οικονομικών κανονισμών έφερε νέα δεδομένα στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη και η παραβίασή τους θεωρείται σοβαρό ατόπημα. Γι’ αυτό και η FIA έχει δημιουργήσει ένα ποινολόγιο στο οποίο περιλαμβάνονται μια σειρά από ποινές που μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και σε αποκλεισμό ομάδας από το πρωτάθλημα.

Ο CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, μίλησε για το ενδεχόμενο παραβίασης του cost cap και ζήτησε επίσημα από την FIA να υπάρχουν συγκεκριμένες ποινές: «Σε περίπτωση που υπάρξει παράβαση των οικονομικών κανονισμών, θέλω η ποινή να είναι αγωνιστική και όχι οικονομική. Είναι κάτι που το έχουμε ξεκαθαρίσει στην FIA. Υπάρχουν τρεις κανονισμοί που πρέπει να σέβονται οι ομάδες: αγωνιστικοί, τεχνικοί και οικονομικοί. Κάθε παράβαση πρέπει να έχει αγωνιστικό αντίκτυπο. Δεν μπορείς να πας σε άλλες κατευθύνσεις».

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοσιευθεί η έρευνα της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού σχετικά με τις οικονομικές δαπάνες των ομάδων για το 2022. Ο Ντομενικάλι επιθυμεί να δει σύντομα τα αποτελέσματα και να μην υπάρχουν αργοπορίες που θα επηρεάσουν αρνητικά το σπορ.

«Ο έλεγχος είναι στα χέρια της FIA. Αυτό που έχω ζητήσει προσωπικά είναι να αναμένουμε σύντομα τη δημοσίευση των ερευνών που έχουν γίνει από το προσωπικό της FIA. Το λέω αυτό για να μην γίνουν κακεντρεχή σχόλια και να μην υπάρξουν εικασίες, κάτι το οποίο δεν κάνει καλό σε κανέναν», πρόσθεσε.

Το 2022 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ανακοίνωσε πως η Red Bull Racing υπερέβη το ανώτατο όριο δαπανών της σεζόν του 2021, που ήταν στα 145 εκατομμύρια δολάρια. Συγκεκριμένα, κατά 2,15 εκατ. δολάρια (1,86 εκατ. λίρες). Μία υπέρβαση που χαρακτηρίστηκε ως μικρού μεγέθους (minor), με τη διαχωριστική γραμμή να είναι στα 7.25 εκατομμύρια, ήτοι το 5% του προβλεπόμενου budget.

Η παραβίαση των οικονομικών κανονισμών της Formula 1 είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου της τάξης των 7 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η RBR θα έχει περιορισμό 10% στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD για περίοδο 12 μηνών.

Οι αντιδράσεις των υπόλοιπων ομάδων ήταν αρνητικές προς την FIA, καθώς πιστεύουν ότι η αυστριακή ομάδα έπρεπε να τιμωρηθεί πιο αυστηρά. Νωρίτερα στο 2023 ο επικεφαλής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, είχε πει: «Δεν πιστεύω πως ήταν ποινή αυτό που δέχθηκαν. Ήταν πολύ μικρού μεγέθους. Αν σκεφτούμε πως μέσα σε μία σεζόν τα μονοθέσιά μας βελτιώνονται κατά ένα δευτερόλεπτο, τότε το 10% που είναι η ποινή αντιστοιχεί σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου».