Domenicali: Πως πρέπει να τιμωρηθούν οι ομάδες που ξεπερνούν το budget cap
Με την FIA να δουλεύει πυρετωδώς στον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων των ομάδων της F1 για το έτος 2022, ο Stefano Domenicali άνοιξε την κουβέντα για τις συνέπειες που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι παραβάτες. Την προηγούμενη χρονιά, μετά από μια παρατεταμένη διαδικασία που έφτασε μέχρι τον Οκτώβρη του 2022, η Red Bull τιμωρήθηκε με οικονομικό πρόστιμο 7 εκατομμύριων ευρώ και μείωση 10% στο διαθέσιμο χρόνο δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα. Με την ομάδα να ξεκινά τη χρονιά με ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της ο Fred Vasseur είχε σχολιάσει, μάλλον σκωπτικά, ότι η τιμωρία ουσιαστικά στοίχισε 1 δέκατο ανά γύρο, μια αμελητέα επίπτωση.
Φέτος η FIA ξεκίνησε τους ελέγχους νωρίτερα και έδωσε στίγμα ότι είναι διατιθεμένη να κλείσει τυχόν παραθυράκια. Συγκεκριμένα έβαλε στο στόχαστρο τις εκτός F1 αγωνιστικές δραστηριότητες των κατασκευαστών για να αποκλείσει έρευνα από προσωπικό που δεν εντάσσεται στο budget cap της ομόσταυλης ομάδας F1. Όμως μιλώντας στο Βρετανικό Autosport ο CEO της F1 υποστήριξε ότι αυτά είναι ανούσια αν οι τιμωρίες δεν είναι οι κατάλληλες: “έχουμε ζητήσει ξεκάθαρα στη FIA οι τιμωρίες να είναι αγωνιστικής φύσης. Το θέμα είναι στα χέρια της FIA αλλά γενικώς για όλων των τύπων τις παραβάσεις, αγωνιστικές, τεχνικές και οικονομικές, οι συνέπειες πρέπει να είναι αγωνιστικές”.
Φυσικά οι αγωνιστικού τύπου τιμωρίες μπορούν να έχουν διάφορες μορφές ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. Οι πιο προφανείς από αυτές είναι η δημόσια επίπληξη, η αφαίρεση βαθμών, η απαγόρευση συμμετοχής σε δοκιμές εξέλιξης ή σε περιόδους αγώνων, ο περιορισμός του budget cap της επόμενης χρονιάς και φυσικά ο περιορισμός στο διαθέσιμο χρόνο δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα. Η μπάλα είναι στο γήπεδο της FIA.