F1: Ελαστικά χωρίς κουβέρτες!
Οι δοκιμές για την ανάπτυξη ελαστικών που δεν χρειάζονται προθέρμανση ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στο Σίλβερστον.
Η F1 έχει θέσει ως στόχο το μηδενισμό του ανθρακικού της αποτυπώματος ως το 2030. Σ’ αυτό το πλαίσιο προσπαθούν να εξοικονομήσουν ενέργεια από παντού και ένας από τους τομείς είναι οι ηλεκτρικές κουβέρτες που προθερμαίνουν τα ελαστικά. Με στόχο να καταργηθούν το 2024 η Pirelli έκανε δοκιμές στο Σίλβερστον. Συνολικά, ολοκληρώθηκαν 3.151km κατά τη διάρκεια δύο ημερών δοκιμών εξέλιξης, και βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα. Η αξιοποίησή τους θα είναι κρίσιμη για τον καθορισμό των επόμενων βημάτων στην εξέλιξη των ελαστικών του 2024. Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε κυρίως στη σύγκριση διαφορετικών τύπων γομών ελαστικών χωρίς τη χρήση θερμικών κουβερτών για προθέρμανση. Παράλληλα οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες έδωσαν τη δυνατότητα να συνεχιστεί η εργασία στα νέα ενδιάμεσα ελαστικά που επίσης θα χρησιμοποιούνται σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος χωρίς προθέρμανση από την επόμενη σεζόν.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Ήταν δύο πολύ έντονες μέρες δοκιμών και θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες και τους οδηγούς που συμμετείχαν για την υποστήριξή τους. Ο ευμετάβλητος καιρός, ειδικά την πρώτη μέρα, έκανε τη δουλειά πιο δύσκολη από ό,τι περιμέναμε, καθώς οι συνθήκες της ασφάλτου δεν ήταν τόσο συνεπείς όσο θα θέλαμε, αλλά προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τον διαθέσιμο χρόνο, για παράδειγμα με τη μελέτη της συμπεριφοράς των νέων ενδιάμεσων ελαστικών Τώρα έρχεται το πιο σημαντικό μέρος της εργασίας, η ανάλυση των δεδομένων για τις νέες γόμες, η οποία θα συγκριθεί με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν στις προηγούμενες δοκιμές. Με βάση αυτά τα δεδομένα η Επιτροπή F1 - η οποία περιλαμβάνει τη FIA, τη F1 και τις δέκα ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα – θα πρέπει να αποφασίσει στις 31 Ιουλίου εάν θα χρησιμοποιήσει σλικ ελαστικά χωρίς κουβέρτες από το 2024. Ήδη τα βρόχινα ελαστικά που χρησιμοποιούνται δεν απαιτούν πλέον ηλεκτρικές κουβέρτες από το Grand Prix του Μονακό ενώ τα ενδιάμεσα ελαστικά, θα κάνουν ντεμπούτο στο πρώτο Grand Prix της επόμενης σεζόν. Προφανώς, αυτή η απόφαση θα έχει αντίκτυπο στο πρόγραμμα δοκιμών του τρέχοντος πρωταθλήματος, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις ημέρες δοκιμών (δύο στο Σπα και δύο στη Μόντσα μετά τα Grand Prix σε αυτές τις πίστες) και τη δοκιμή των πρωτότυπων ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές στο Grand Prix της Ιαπωνίας και στο Grand Prix της Πόλης του Μεξικού».