GP Μ. Βρετανίας: Νικητής ο Verstappen, βάθρο εντός έδρας για Norris και Hamilton
Νικητής του βρετανικού Grand Prix είναι ο Max Verstappen, με τους Lando Norris και Lewis Hamilton να συμπληρώνουν το βάθρο της πατρίδας τους.
Η εκκίνηση βρήκε… απροετοίμαστο τον Max Verstappen, καθώς ο Lando Norris είχε μία εκπληκτική αντίδραση. Ο Βρετανός πήρε την πρωτοπορία ήδη από την πρώτη στροφή και τη διατήρησε για πέντε γύρους, μέχρι ο Ολλανδός να επιστρέψει στην πρώτη θέση.
Η McLaren εξαρχής κατέστησε σαφές ότι τα μονοθέσιά της θα συνεργαζόντουσαν μεταξύ τους, κι ότι ο Oscar Piastri δε θα πίεζε περαιτέρω τον teammate του.
Πίσω τους, η μάχη μεταξύ Ferrari, Mercedes και της Aston Martin του Fernando Alonso ήταν έντονη. Ο George Russell βρέθηκε στους πρώτους γύρους ανάμεσα στους οδηγούς της ιταλικής ομάδας, ενώ ο Lewis Hamilton εκτέλεσε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα έναντι του Alonso για την 7η θέση.
Άσχημα νέα για τον Esteban Ocon στον 10ο γύρο, όταν η Alpine του ζήτησε να επιστρέψει στο γκαράζ της ομάδας και, συνάμα, να αποσυρθεί από τον αγώνα. Αργότερα, η Alpine επιβεβαίωσε πρόβλημα με διαρροή στα υδραυλικά.
Σταδιακά, ξεκίνησαν οι προβλέψεις για ψιχάλες στην περιοχή της πίστας. Έτσι, οι περισσότερες ομάδες φάνηκαν μάλλον διστακτικές ως προς τη διαχείριση της στρατηγικής, σε περίπτωση βροχής.
Το πρώτο βήμα έκανε η Ferrari, με τον Charles Leclerc να επιλέγει ένα σετ σκληρής γόμας στον 19ο γύρο. Ακολούθησε ο teammate του, στον 27ο γύρο.
Ο George Russell εξάντλησε τη μαλακή του γόμα, για 29 γύρους, ώσπου να αλλάξει σε σετ μέσης γόμας. Και το βασικό ερώτημα ήταν αν θα μπορέσει να τερματίσει μπροστά από τις Ferrari…
Η McLaren κάλεσε πρώτα τον Όσκαρ Πιάστρι για pit stop, από μέση σε σκληρή γόμα, στον 30ο γύρο.
Η μάχη ξετυλίχθηκε μεταξύ Russell και Leclerc, με τον Βρετανό να διατηρεί προς ώρας το προβάδισμα.
Στον 33ο γύρο, ανατράπηκαν τα δεδομένα, όταν ο κινητήρας της Haas του Kevin Magnussen έπιασε φωτιά. Ο Δανός αναγκάστηκε να βγει από το μονοθέσιο και το προσωρινό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μετατράπηκε τελικά σε εξ ολοκλήρου καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Τότε οι οδηγοί κατέκλυσαν την είσοδο του pit lane. Οι Hamilton, Verstappen, Tsunoda, de Vries, Hulkenberg, Bottas, Alonso και Norris εκτέλεσαν τις αλλαγές τους, αναμένοντας την επανεκκίνηση.
Ο Verstappen πρωτοπόρος, με τον Norris να βρίσκεται δεύτερος και τον Hamilton να καραδοκεί με ένα σετ μαλακής γόμας. Η επανεκκίνηση πραγματοποιήθηκε στον 39ο γύρο.
Ο ανυπεράσπιστος Norris εκτέλεσε άψογα την άμυνά του απέναντι στον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Και οι δύο, όμως, απέφυγαν τα περιττά ρίσκα, δίνοντας μία καθαρή μάχη. Την ίδια ώρα, ο Piastri βρισκόταν ανάμεσα στις δύο Mercedes, χωρίς όμως να πιέζεται από τον Russell.
Το τελειωτικό χτύπημα για τον Carlos Sainz έφτασε στον 44ο γύρο, όταν δέχθηκε τριπλή προσπέραση, από τον Perez, τον Albon και τον Leclerc, πέφτοντας στη 10η θέση! Δεν υπήρξε, ωστόσο, ενημέρωση για κάποιο πρόβλημα.
Δύο γύρους αργότερα, ο Pierre Gasly φάνηκε να χάνει ταχύτητα, καταφέρνοντας παρόλα αυτά να επιστρέψει στο γκαράζ της ομάδας. Ο Γάλλος είχε μία επαφή με τον Lance Stroll, με αποτέλεσμα να βγει στιγμιαία εκτός πίστας. Απογοήτευση για την Alpine για τη διπλή εγκατάλειψή της.
Ο Καναδός οδηγός δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Gasly.
Στο μεταξύ, ο Perez προσπαθούσε να επανορθώσει μετά από ένα αποκαρδιωτικό αποτέλεσμα στις κατατακτήριες δοκιμές. Στον 46ο γύρο εκτέλεσε ένα αποφασιστικό προσπέρασμα έναντι του Fernando Alonso για την 6η θέση.
Ακριβώς πίσω τους, ο Alex Albon κατάφερε να διατηρήσει την 8η θέση του, αφού οι προσπάθειες των δύο Ferrari για ένα καλύτερο αποτέλεσμα δεν απέδωσαν.
Τελικά, η καρό σημαία υποδέχθηκε πρώτο τον Verstappen, με δύο εκ των τριών τοπικών ηρώων, τον Norris και τον Hamilton, να συμπληρώνουν το βάθρο.
Η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Perez, Alonso, Albon, Leclerc, Sainz, Stroll, Sargeant, Bottas, Hulkenberg, Zhou, Tsunoda και de Vries. Οι Gasly, Magnussen και Ocon δεν κατάφεραν να περάσουν τη γραμμή του τερματισμού.
Μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα παρακάτω: