GP Αυστρίας: Απόλυτη κυριαρχία του Verstappen, συμπλήρωσαν το βάθρο οι Leclerc και Perez
Με τρομακτική επίδοση, ο Max Verstappen πήρε ακόμα μία νίκη, σημειώνοντας μάλιστα Grand Slam. Ο Ολλανδός, πήρε την pole position, τη νίκη, τον ταχύτερο γύρο και είχε την πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Charles Leclerc ανέβηκε στο βάθρο μετά το Μπακού, ενώ ο Sergio Perez, παρότι εκκίνησε 15ος, ήταν εκπληκτικός και τερμάτισε 3ος. Εντυπωσιακός και ο Lando Norris με την αναβαθμισμένη McLaren, τερμάτισε 5ος και αναδείχθηκε «Οδηγός του αγώνα». Σε «ρηχά νερά» οι Mercedes και Aston Martin.
Στην εκκίνηση, ο αγώνας φάνηκε συναρπαστικός. Ο Verstappen εκκίνησε καλά, κρατώντας τη θέση του, αλλά χρειάστηκε να αμυνθεί τουλάχιστον δύο φορές από τον επιθετικό Charles Leclerc, για να προστατέψει την πρωτοπορία του.
Ο Lewis Hamilton αιφνιδίασε τον Lando Norris και πήρε την 4η θέση από τη McLaren στη στροφή 1. Στον 2ο γύρο, το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε λόγω εξόδου του Yuki Tsunoda και ορισμένοι εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση, μπαίνοντας για ελεύθερο πιτ στοπ. Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen οριοθέτησε τον ρυθμό, ώστε να μην απειληθεί από τις Ferrari.
Όλο το grid σχεδόν, προτίμησε τη μέση γόμα για να εκκινήσει τον αγώνα, ενώ ο μοναδικός στην πρώτη δεκάδα με σκληρή γόμα, ήταν ο Fernando Alonso. Στον 9ο γύρο, ο Sergio Perez πάλεψε για να προσπεράσει τον George Russell και παρότι ο Βρετανός τον ταλαιπώρησε, εν τέλει ο Μεξικάνος ολοκλήρωσε την κίνηση.
Στον γύρο 13, η πρώτη εγκατάλειψη του Grand Prix ήταν γεγονός. Ο Nico Hulkenberg είδε τη Haas να «καπνίζει» και σταμάτησε εκτός της πίστας με ασφάλεια. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι αγωνοδίκες έβγαλαν το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και για αυτό οι McLaren και Mercedes, μπήκαν για πιτ στοπ και έβαλαν σκληρή γόμα. Αντίθετα, οι δύο Ferrari που είχαν μέση γόμα, πήγαν σε διαφορετική στρατηγική και μπήκαν για… μέση γόμα.
Στον 22ο γύρο, ξεκίνησε μία δυνατή μάχη, με τον Lewis Hamilton να προσπαθεί να επιτεθεί και να κερδίσει θέση από τον Perez. Ο οδηγός της Red Bull Racing είχε ανέβει ήδη στην 4η θέση, αλλά χωρίς να έχει μπει για πιτ στοπ. Την ίδια ώρα, o Verstappen μπήκε στους 25 γύρους να αλλάξει τα μέσα ελαστικά του με τα σκληρά. Ο Ολλανδός δεν έχασε χρόνο και στον 26ο γύρο προσπέρασε γρήγορα τη Ferrari του Sainz. Από εκεί και πέρα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε το «κυνήγι» για την έτερη Ferrari του Charles Leclerc.
Στον 28ο γύρο, ήρθε η στιγμή του Lando Norris να κάνει την κίνησή του. Ο Βρετανός προσπέρασε τον Lewis Hamilton, κερδίζοντας την 4η θέση. Αξίζει να σημειωθεί, πως ορισμένοι οδηγοί συμπεριλαμβανομένου του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή και του Sainz, δέχθηκαν ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας.
Ο Max Verstappen μπήκε σε «τρελούς» ρυθμούς και άρχισε μετά τους 30 γύρους να κερδίζει περίπου 1 δευτερόλεπτο τον γύρο από τον Leclerc. Στον 35ο γύρο, ο Ολλανδός ολοκλήρωσε την κίνηση παρότι «φορούσε» τη σκληρή γόμα.
Στον γύρο 41, ο Sergio Perez συνέχισε να ανεβαίνει, αφού άφησε πίσω του την Aston Martin του Fernando Alonso. Ο εκπληκτικός Norris, έκανε ταχύτερο πέρασμα στον 49ο γύρο και συνέχισε σταθερά το «κυνήγι» του για την 4η και δυνητικά 3η θέση του Sainz. Ο Verstappen μπήκε, για να αλλάξει τη σκληρή με τη μέση με 22 γύρους να απομένουν, με σκοπό να πάει μέχρι τέλους.
Στον 56ο γύρο, ο Perez με τον δυνατό ρυθμό της RB19 προσπέρασε τον Norris για την 4η θέση, κόβοντας έτσι τις ελπίδες του Βρετανού για βάθρο. Με τον «Checo» να γυρνάει ταχύτατα, άρχισε να βλέπει την πρώτη τριάδα.
Ο Sainz όμως, αποδείχθηκε πολύ «σκληρό καρύδι» και παρά την προσπέραση του Μεξικάνου για μία στιγμή, ο Ισπανός κράτησε προσωρινά τη 3η θέση, χαρίζοντάς μας την πιο εκπληκτική μάχη του Grand Prix. Ο οδηγός της Ferrari ταλαιπώρησε τον Perez μέχρι τον 61ο γύρο, όταν ο Μεξικάνος εν τέλει πέρασε και ανέβηκε στις θέσεις του βάθρου.
Στο τέλος της δεκάδας, ο Lance Stroll κατάφερε και προσπέρασε τη Williams του Alex Albon, ώστε να μπει στους βαθμούς. Έναν γύρο πριν το τέλος, ο Max Verstappen αποφάσισε να πάρει τον βαθμό του ταχύτερου γύρου του αγώνα, μπαίνοντας για μαλακή γόμα, εφόσον είχε τόσο μεγάλη διαφορά από τον Leclerc.
Ο Ολλανδός δεν «χάρισε κάστανο» και έκανε Grand Slam, παίρνοντας pole position, νίκη, ταχύτερο γύρο και έχοντας την πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκεια του Grand Prix. «Οδηγός του αγώνα» ονομάστηκε ο εντυπωσιακός Lando Norris.
Αναλυτικά, η τελική κατάταξη του Grand Prix της Αυστρίας: