GP Καναδά: Ξανά νικητής ο Verstappen, οι Alonso και Hamilton συμπλήρωσαν το βάθρο

×

Γιώργος Ανανίδας

Τις έξι νίκες σε οκτώ αγώνες έφτασε ο Max Verstappen στο Grand Prix του Καναδά και τις 41 συνολικά, ισοφαρίζοντας έτσι τον Ayrton Senna. Θαυμάσια μάχη για τη δεύτερη θέση πίσω από τον Ολλανδό, μεταξύ Hamilton και Alonso, με τον Ισπανό ωστόσο να υπερέχει. 100 νίκες πλέον στην ιστορία της η Red Bull Racing, αξιοθαύμαστο αγώνα πραγματοποίησε ο Alex Albon ο οποίος τερμάτισε 7ος.

GP ΚΑΝΑΔΑ

Εξαιρετικά εκκίνησε ο Max Verstappen, μην αφήνοντας περιθώρια για τους πίσω να επιτεθούν. Παρόμοια έπραξε και ο Lewis Hamilton ο οποίος προσπέρασε άμεσα τον Fernando Alonso και έστριψε πριν τον Ισπανό. Ο οδηγός της Aston Martin δέχθηκε αρχικά ασφυκτική πίεση από την έτερη Mercedes του George Russell, όμως κρατήθηκε και έμεινε 3ος. Πολύ καλή εκκίνηση και επίθεση, έκανε και ο Esteban Ocon ο οποίος πήρε την 5η θέση από τον Nico Hulkenberg στο ξεκίνημα.

Max Verstappen

Η μέση γόμα σχεδόν μονοπώλησε στο grid, καθώς 16 από τους 20 οδηγούς την επέλεξαν στην εκκίνηση, ενώ μόνο ο Pierre Gasly είχε μαλακή. Ο Hamilton κινδύνευε από νωρίς από το DRS του Alonso, με τον Ισπανό να πιέζει πολύ και επίμονα.

Πρώτη εγκατάλειψη του Grand Prix ήταν ο Logan Sargeant του οποίου η Williams εμφάνισε μηχανικό πρόβλημα και αναγκάστηκε να τη σταματήσει στην άκρη της πίστας. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον 8ο γύρο, μέχρι να «καθαρίσει» η πίστα.

GP ΚΑΝΑΔΑ

Μία σύγκρουση του George Russell με τον τοίχο, κατέστρεψε σε μεγάλο βαθμό το δεξί μέρος της W14 και έβγαλε αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας.  Οι Verstappen και Hamilton το εκμεταλλεύτηκαν, για να κάνουν «τζάμπα» πιτ στοπ και να βάλουν σκληρή γόμα. Ο Βρετανός μάλιστα, ενεπλάκη στο Pit lane με τον Alonso, καθώς παραλίγο οι δύο οδηγοί να χτυπήσουν λόγω… βιασύνης.

Ο Russell κατάφερε με θαύμα να φτάσει το μονοθέσιό του στα πιτ και οι μηχανικοί του διόρθωσαν πολύ γρήγορα τα κακώς κείμενα, βοηθώντας τον να συνεχίσει τον αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας διήρκησε τρεις γύρους, έως ότου να φύγουν από την πίστα τα θραύσματα που έφερε ο Russell. Στην επανεκκίνηση, οι δύο Ferrari βρίσκονταν πια στις θέσεις 4 και 5, καθώς δεν άλλαξαν ελαστικά όπως έπραξαν οι υπόλοιποι υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

GP ΚΑΝΑΔΑ

Το Grand Prix έφτασε στον 22ο και 23ο γύρο για να έχουμε μία πραγματική μάχη, όταν ο Alonso επιτέθηκε στην εσωτερική του Hamilton πριν το τελικό σικέιν και πήρε τη 2η θέση ξανά. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να αντεπιτεθεί, αλλά ο Ισπανός αμύνθηκε επαρκώς και άνοιξε τη διαφορά στο δευτερόλεπτο πολύ γρήγορα.

Αλλόκοτη στρατηγική παρατηρήθηκε από την Aston Martin, καθώς ο Lance Stroll μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών και μάλιστα ξανά για σκληρή γόμα στον… 28ο γύρο. Ο πρωτοπόρος Max Verstappen παραπονιόταν σταθερά και επανειλημμένα για τα σκληρά ελαστικά, καθώς δεν μπορούσε να βρει καθόλου πρόσφυση. Με τους 30 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, η Ferrari συνέχιζε με τη μέση γόμα.

Σταδιακά ανέβαινε στην κατάταξη ο Sergio Perez, με τον Μεξικάνο να τρέχει στην 6η θέση πίσω από τις Ferrari. Δεν μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο για τον George Russell ο οποίος μετά από 34 γύρους, βρισκόταν ακόμα στη 15η θέση. Ωστόσο, ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε τη μάχη μπροστά του μεταξύ de Vries και Magnussen και προσπέρασε και τους δύο εντυπωσιακά. Ο Ολλανδός και ο Δανός, στιγμές μετά, μπλόκαραν στο ίδιο ακριβώς σημείο και έφυγαν ευθεία.

Ο αγώνας έφτασε στον 39ο γύρο, για να αλλάξει ελαστικά η Ferrari, η οποία έβαλε τον Carlos Sainz ώστε να «φορέσει» φρέσκια σκληρή γόμα και στον αμέσως επόμενο γύρο, τον Charles Leclerc. Στον 41ο γύρο, όλο το grid, πλην των οδηγών της Ferrari, είχε κάνει δύο πιτ στοπ.

GP ΚΑΝΑΔΑ

Ο Verstappen αφαίρεσε τη σκληρή γόμα που δεν τον βόλευε στον 43ο γύρο και την αντικατέστησε με τη μέση η οποία έδειχνε να είναι η πιο ιδανική. Το ίδιο έπραξε και στον ίδιο γύρο ο Lewis Hamilton, όμως η Aston Martin επέλεξε ξανά τη σκληρή γόμα για τον Fernando Alonso. Η απόσταση μεταξύ των μπροστά ήταν μεγάλη και οι διαφορές ήταν μεγάλες γενικότερα στην πρώτη δεκάδα.

Τέλος έλαβε η προσπάθεια του George Russell στο Μόντρεαλ στον 55ο γύρο, εξαιτίας φθοράς του εμπρός αριστερά φρένου. Καμία αλλαγή δεν υπήρξε στις βαθμοφόρα δεκάδα, όπου οι Albon, Ocon, Bottas και Norris πραγματοποιούσαν εξαιρετικό αγώνα.

Ο Lewis Hamilton άρχισε σταδιακά να κόβει την απόσταση από τον Alonso, με τη μάχη για τη 2η θέση να γίνεται συναρπαστική. Ωστόσο, ο Ισπανός κατάφερε ακόμα και επτά γύρους πριν το τέλος, να  κρατάει τον οδηγό της Mercedes σχεδόν δύο δευτερόλεπτα πίσω του. Αντίθετα, ο Verstappen όλο και απομακρυνόταν, με την ελπίδα η μέση γόμα του να ολοκληρώσει τον αγώνα, όπως και έγινε.

Ο Max Verstappen πήρε έτσι ακόμα μία άνετη νίκη στη σεζόν η οποία μάλιστα είναι η 100η στην ιστορία της Red Bull Racing και η 41η συνολικά, φτάνοντας στην κατάταξη αυτή τον Ayrton Senna. Τον ταχύτερο γύρο του Grand Prix, πήρε ο Lewis Hamilton και μαζί τον επιπλέον βαθμό. Με την κατάκτηση της 7ης θέσης, «Οδηγός του αγώνα» ανακηρύχθηκε ο Alex Albon από τους φιλάθλους.