Ο προβληματισμός του Steiner για τα ελαστικά της Pirelli
Του Γιώργου Ανανίδα
Νύξη προς τη Formula 1, την Pirelli και τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται έκανε ο επικεφαλής της Haas, Guenther Steiner. Ο Ιταλός, μίλησε σχετικά με τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται οι οδηγοί με ορισμένες γόμες της Pirelli, για την έλλειψη προσπεράσεων εξαιτίας αυτού, ενώ τόνισε πως η Formula 1 πρέπει να αποφασίσει τι ακριβώς θέλει από τα ελαστικά που φορούν τα μονοθέσια και να λάβει τα ανάλογα μέτρα σε συνεργασία με την ιταλική φίρμα.
Τα τελευταία χρόνια, τα λάστιχα της Pirelli έχουν μία πιο «προσεκτική» προσέγγιση, ώστε να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα μονοθέσια τα οποία είναι τα γρηγορότερα που έχουν πατήσει σε πίστα στην ιστορία του σπορ. Για να το πετύχει αυτό, κατασκευάζει ελαστικά που είναι πιο ανθεκτικά, αλλά δίνουν λιγότερη πρόσφυση στον οδηγό και στο μονοθέσιο, χωρίς όμως να χάνουν σε απόδοση απότομα.
Αυτή η «safe» λύση, έχει «δέσει» τα χέρια των ομάδων και δεν μπορούν να μπερδέψουν πολύ τη στρατηγική σε κάθε αγώνα. Αυτό φάνηκε έντονα στο Grand Prix της Αυστραλίας φέτος, όπου όλες οι ομάδες έβαλαν την ίδια γόμα μετά την πρώτη κόκκινη σημαία. Στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν από την άλλη, ο Esteban Ocon της Alpine και ο Nico Hulkenberg της Haas ολοκλήρωσαν σχεδόν όλο τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Για την ακρίβεια, μπήκαν για πιτ στοπ αναγκαστικά λόγω των κανονισμών λίγο πριν το τέλος του αγώνα, ειδάλλως θα τελείωναν τη διαδικασία με μία μόνο γόμα.
Οι πρώτες κριτικές για την έλλειψη προσπεράσεων στο Μπακού, αφορούσαν την απόφαση της διοργάνωσης να μειώσει τη ζώνη DRS κατά 100 μέτρα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Steiner όμως, το βλέπει διαφορετικά, καθώς θεωρεί πως η Formula 1 πρέπει να δει και να αποφασίσει τι θέλει από τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τα μονοθέσια, με σκοπό τη βελτίωση του θεάματος και του σπορ γενικότερα.
«Πιστεύω πως πρέπει να δούμε λίγο τα ελαστικά» τόνισε όταν ρωτήθηκε στο Μαϊάμι για την έλλειψη προσπεράσεων που είχαμε στο Μπακού. «Πάντα παραπονιόμαστε όταν χάνουμε ρυθμό και πρόσφυση, όταν δεν τα έχουμε. Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε, διότι η Pirelli προσπαθεί να καλύψει δύο μέτωπα και τώρα έχουμε φτάσει να λέμε πως η διάρκεια των ελαστικών είναι υπερβολική» αναφέρει η επικεφαλής της Haas.
«Πάντα θα είναι δύσκολες οι προσπεράσεις, όταν οδηγούμε μονοθέσια με μεγάλα φτερά, οι προσπεράσεις πάντα θα είναι ένα θέμα» πρόσθεσε.