Το συμβάν στην pit lane του Μπακού θύμισε Suzuka

×

Της Μαρίας Ανδρεάδη

Ο αγώνας της Κυριακής στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν ήταν μάλλον υποτονικός, δεδομένου ενός άκρως συναρπαστικού Σαββάτου. Οι δύο Red Bull του Sergio Perez και του Max Verstappen ανέβηκαν στο πρώτο και δεύτερο σκαλί του βάθρου, αντίστοιχα, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc, κερδίζοντας το πρώτο βάθρο φέτος για τη Ferrari.

Esteban Ocon

Ωστόσο, στον τελευταίο γύρο, ο Esteban Ocon της Alpine, φάνηκε να εισέρχεται στην pit lane, ώστε να κάνει αλλαγή ελαστικών. Ο Γάλλος είχε καταφέρει να χρησιμοποιήσει ένα μόνο σετ σκληρής γόμας, από την εκκίνηση του αγώνα, και η ομάδα του ήλπιζε σε ένα δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας ή ακόμη και σε μία κόκκινη σημαία. Για να αποφύγει τον αποκλεισμό, η ομάδα κάλεσε στα pits τον Ocon, ώστε να εκτελέσει τη μία υποχρεωτική αλλαγή.

Κατά την είσοδό του στην pit lane, όμως, αντίκρισε ένα πλήθος δημοσιογράφων και προσωπικού, που είχε σπεύσει στο σημείο όπου θα «πάρκαρε» ο Perez το μονοθέσιό του, μετά την καρό σημαία. Ο Γάλλος είχε φτάσει με μεγάλη ταχύτητα και είχε καθυστερήσει το φρενάρισμα, αλλά ευτυχώς αποφεύχθηκαν τα χειρότερα…

Ocon

Ο Ocon φάνηκε σαφώς αναστατωμένος, τονίζοντας ότι «θα μπορούσε να είναι πολύ σοβαρό». Παρόλα αυτά, παρέμεινε συντηρητικός στις δηλώσεις του, ενώ η FIA διαβεβαίωσε ότι θα κάνει το καλύτερο δυνατό για να μην επαναληφθεί κάτι ανάλογο –ή ακόμη και χειρότερο.

Και βλέποντας αυτές ακριβώς τις εξελίξεις, μου ήρθαν στο μυαλό σκηνές από τη Suzuka. Πέρσι, κατά τη διάρκεια του Ιαπωνικού Grand Prix, ο Carlos Sainz είχε μία σύγκρουση με τις μπαριέρες, καθώς έβρεχε και υπήρχε νερό στην πίστα. Μία κόκκινη σημαία διέκοψε προσωρινά τη διαδικασία και οι οδηγοί έπρεπε να επιστρέψουν στην pit lane. Ο Pierre Gasly (τότε οδηγός της AlphaTauri, τώρα οδηγός της Alpine) ήταν ο τελευταίος που έμενε να επιστρέψει, όταν είδε στην άκρη του οδοστρώματος τον γερανό που μετέφερε το μονοθέσιο του Ισπανού. Ο Γάλλος είχε ήδη αναπτύξει σχετικά υψηλή ταχύτητα, δεδομένης της ομίχλης, και πέρασε από δίπλα του.

Κατά την επιστροφή του στην pit lane, ο Gasly φαινόταν πολύ θυμωμένος, ενώ συζητούσε έντονα με τους μηχανικούς του. Στις συνεντεύξεις Τύπου και σε αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν έκρυψε τα συναισθήματά του, αποκαλώντας την απόφαση της FIA ουσιαστικά εγκληματική. «Θα μπορούσα να είχα σκοτωθεί,» έλεγε χαρακτηριστικά στους μηχανικούς τους.

Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έσπευσαν να τον υποστηρίξουν, καταδικάζοντας την απόφαση της ομοσπονδίας κι επισημαίνοντας την τραγική κατάληξη που είχε μία αντίστοιχη απόφαση, στην ίδια ακριβώς πίστα, το 2014.

Ο Jules Bianchi είχε χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και είχε περάσει κάτω από έναν γερανό που βρισκόταν στην πίστα και μετέφερε ένα άλλο μονοθέσιο. Ο, επίσης Γάλλος, οδηγός έχασε τη ζωή του μετά από μερικούς μήνες λόγω κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων. Ο Gasly έχει μιλήσει πολλές φορές για τον συμπατριώτη και φίλο του, οπότε το δικό του περιστατικό στη Suzuka είχε μία ακόμη μεγαλύτερη συναισθηματική αξία για εκείνον.

Και στις δύο περιπτώσεις, του Ocon και του Gasly, η FIA δεν έχει αναλάβει την πλήρη ευθύνη. Μετά το συμβάν με τον Ocon, η ομοσπονδία υποσχέθηκε μεν να βελτιώσει την οργάνωση του προσωπικού, πρόσθεσε δε ότι η ύπαρξη δημοσιογράφων στην  pit lane κατά τον τελευταίο γύρο είναι συνηθισμένη. Στην περίπτωση του Gasly, η FIA είχε επισημάνει την υψηλή ταχύτητά του στην ευθεία, επιρρίπτοντάς του ένα σημαντικό μερίδιο της ευθύνης.

Το αν θα επέλθουν αλλαγές στους κανονισμούς ασφαλείας και προσωπικού στους επόμενους αγώνες, απομένει να το δούμε. Η ιστορία, όμως, έχει δείξει ότι λάθη έχουν επαναληφθεί, απλώς πάντα ελπίζουμε οι συνέπειες να μην είναι ποτέ ξανά τραγικές…