F1 Σαουδική Αραβία: Ο Πέρεζ κέρδισε, παλινωδίες στο βάθρο!
Του Τάκη Πουρναράκη
Οι Red Bull έκαναν εύκολα το 1-2 σε ένα φαντασμαγορικό σκηνικό στην πίστα της Τζέντα.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ πήρε την νίκη στη Τζέντα, μια νίκη που έχασε πέρυσι από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Μεξικάνος έχασε την πρώτη θέση στην πρώτη στροφή από τον Αλόνσο, τον πέρασε μετά από μερικούς γύρους και έμεινε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία επικεφαλής της κούρσας παρά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στους πρώτους γύρους ήταν εντυπωσιακή η προσπάθεια των Λεκλέρκ και Φερστάπεν να κερδίσουν θέσεις. Ο Μονεγάσκος είχε βάλει τη μαλακή γόμα, ο Ολλανδός τη μέση. Αμφότεροι μπήκαν στη δεκάδα με συνεχή προσπεράσματα και στη Ferrari αποφάσισαν να τραβήξουν πρώτα το Σάινθ (15ος γύρος) και μετά το Λεκλέρκ (16ος γύρος) για σκληρή γόμα. Στάθηκαν άτυχοι εκεί καθώς ένα γύρο μετά έμεινε ο Στρολ από μηχανικό πρόβλημα (ανάκτηση ενέργειας) και βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αναλύοντας εκ των υστέρων όλα τα δεδομένα είναι προφανές ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί η υιοθέτησή του. Όπως και να έχει η παρουσία του επηρέασε την εξέλιξη του αγώνα, καταστρέφοντας ουσιαστικά τις πιθανότητες των Ferrari για κάτι καλό, καθώς όλοι οι υπόλοιποι (RedBull, Mercedes, AstonMartin) άδραξαν την ευκαιρία για να βάλουν σκληρή γόμα εκεί. Αυτό τους έδωσε ένα πλεονέκτημα 14 δευτερολέπτων καθώς η οριοθέτηση του ρυθμού έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της καθυστέρησης στα πιτ. Η επανεκκίνηση βρήκε ωφελημένο το Φερστάπεν και χαμένο το Λεκλέρκ. Ο Ολλανδός κατάφερε να περάσει τους Ράσελ και Αλόνσο και ν΄ ανέβει 2ος. Εκεί ήθελε να πιέσει ακόμη και για τη νίκη αλλά ο Πέρεζ δεν άφησε κανένα περιθώριο.
Μάλιστα ο Μεξικάνος ρωτούσε με ένταση στο τέλος αν ο Φερστάπεν έκανε ταχύτερο γύρο, καθώς είχε δοθεί εντολή από την ομάδα για συγκεκριμένες ρυθμίσεις και οριοθέτηση ρυθμού. O Ολλανδός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στο τελευταίο πέρασμα πήρε τον ένα βαθμό και αυτό του έδωσε προβάδισμα με ελάχιστη διαφορά στη βαθμολογία. Την ίδια στιγμή πιο πίσω είχαμε δράμα. Ο Αλόνσο τερμάτισε μεν 3ος αλλά πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων γιατί δεν εξέτισε σωστά την ποινή των 5 δευτερολέπτων που πήρε στην αρχή γιατί δεν τοποθέτησε σωστά την AstonMartin στην εκκίνηση. Ο Ισπανός ανέβηκε στο βάθρο πανηγύρισε ως 3ος και αμέσως μετά ανακοινώθηκε η ποινή. Έτσι έχασε την 3η θέση από το Ράσελ που δεν ανέβηκε στο βάθρο. Δεν ήταν ο πιο κομψός χειρισμός από την πλευρά των αγωνοδικών θα μπορούσαν να είχαν ανακοινώσει την απόφαση προτού ανέβει ο Αλόνσο στο βάθρο.
Η ποινή επιβλήθηκε γιατί ο χειριστής του πίσω γρύλλου, τον είχε τοποθετήσει και ακουμπούσε το μονοθέσιο, ώστε να είναι έτοιμος να το ανασηκώσει. Η Aston Martin αντέδρασε προσκομίζοντας στους αγωνοδίκες βίντεο που δείχνουν ότι σε πολλές περιπτώσεις κι άλλες ομάδες ακολούθησαν σε αντίστοιχες ποινές, ίδια πρακτική με τον ανυψωτικό γρύλο χωρίς να επιβληθεί ποινή. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να υπαναχωρήσουν και να δώσουν εκ νέου την 3η θέση στον Αλόνσο. Προφανώς οι χειρισμοί τους, επιδέχονται βελτίωση.
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Φερστάπεν με 44 βαθμούς και ακολουθούν Πέρεζ με 43 και Αλόνσο με 30 βαθμούς. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Red Bull με 87 βαθμούς και ισοβαθμούν Aston Martin, Mercedes με 38. Η Aston Martin είναι δεύτερη όμως γιατί ο Αλόνσο έχει ανέβει δυο φορές στο βάθρο. Η Ferrari ακολουθεί στην 4η θέση με 26 βαθμούς.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Επόμενος αγώνας το GP Αυστραλίας στις 2/4 από το Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.