Οικονομία
ΑΑΔΕ: Το Ψηφιακό Πελατολόγιο υποχρεωτικό για πολλούς κλάδους
Πώς θα λειτουργεί η συγκεκριμένη εφαρμογή διασυνδεδεμένη με άλλες και θα βοηθά στην αντιμετώπιση της απόκρυψης συναλλαγών και εισπράξεων από επαγγελματίες και επιχειρηματίες.
Προθεσμία τέλος τον επόμενο μήνα για την υποχρεωτική εγκατάσταση και χρήση της εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου από ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρηματίες. Γιατροί, συνεργεία αυτοκινήτων, εταιρίες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, γυμναστήρια, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκδρομών, είναι ορισμένοι από τους επαγγελματικούς κλάδους οι οποίοι από τον επόμενο μήνα θα υποχρεωθούν να τηρούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα, το οποίο θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα διαβιβάζονται στα ηλεκτρονικά βιβλία myData. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Ειδικά για τα συνεργεία αυτοκινήτων -τα οποία η ΑΑΔΕ έχει κατατάξει στη λίστα «υψηλού κινδύνου»- γίνεται αναλυτική χαρτογράφηση-καταγραφή και από το υπουργείο Μεταφορών, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη φορολογική αρχή να προχωρήσει με ακρίβεια στην υποχρέωση του Ψηφιακού Πελατολογίου. Σ’ αυτό το ειδικό Μητρώο θα καταχωρηθούν στοιχεία όπως: α) ο συνολικός αριθμός των συνεργείων στη χώρα (ανά Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα κλπ.), β) το εάν πρόκειται για ιδιωτικά ή δημόσια, γ) η κατηγορία των συνεργείων (για βαριά ή ελαφρά οχήματα), δ) ο αριθμός των υπεύθυνων τεχνικών, ε) οι κτιριακές εγκαταστάσεις κ.ά.
Κι άλλες ψηφιακές εφαρμογές για τους αυτοαπασχολούμενους
Στο πλαίσιο ενίσχυσης των ψηφιακών της εργαλείων, η ΑΑΔΕ, θα θέσει σε λειτουργία μια ακόμα εφαρμογή με την οποία θα ενημερώνεται αυτόματα από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) για τυχόν μεταβολές ή διάφορες αλλαγές με στόχο να εντοπίζει περίεργες αυξήσεις κεφαλαίου, ή αλλαγές στη μετοχική σύνθεση. Με τη διασύνδεση, η εφορία θα λαμβάνει αναλυτικά στοιχεία που αφορούν μεταβολές διοικήσεων, μεταφορές μετοχών ή κεφαλαίων, αλλά και οποιαδήποτε κίνηση των διοικούντων ενώ θα εντοπίζει εύκολα επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση.
Ψηφιακή γίνεται και η διαδικασία για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου: Με την νέα υπηρεσία ένας φορολογούμενος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας ή αλλοδαπής, θα μπορεί να ορίσει ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, φορολογικό κάτοικο Ελλάδας, ως φορολογικό εκπρόσωπο για σκοπούς συμμόρφωσης με τις τυπικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον κώδικα φορολογικής διαδικασίας.
Λειψυδρία - ΕΥΔΑΠ: Προς το παρόν συστάσεις, αλλά…
Ισραήλ: Η Χεζμπολάχ εξαπέλυσε επίθεση με drones
Γερμανία – τρομοκρατική επίθεση: Παραδόθηκε ο δράστης του μακελειού
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!