Πολιτική
Κόντρα Κεραμέως – ΣΥΡΙΖΑ για τους σημαιοφόρους
Συνεχίζεται η κόντρα για την επιλογή σημαιοφόρου στο Δημοτικό. Τι είπε η Υπουργός Παιδείας στην Βουλή. "Πυρά" από τον ΣΥΡΙΖΑ.
«Κεντρικό μήνυμα της πολιτικής μας είναι ότι προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης», ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας, νωρίτερα στη Βουλή την τροπολογία που προβλέπει επιλογή σημαιοφόρου στο Δημοτικό, με βάση την επίδοση.
«Αξίζει οι μαθητές μας να προσπαθούν να βελτιώνονται και όχι να επιδιώκουν να είναι τυχεροί στη ζωή τους. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε ως κυβέρνηση. Με τη διάταξη που φέρνουμε σήμερα, αλλάζει ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για κατάθεση στεφάνου στα Δημοτικά σχολεία. Εφεξής, από τη φετινή σχολική χρονιά, η επιλογή τους θα γίνεται με βάση την επίδοσή τους το προηγούμενο σχολικό έτος, δηλαδή με βάση την επίδοσή τους στην Ε΄Δημοτικού. Ο στόχος είναι η επιβράβευση της προσπάθειας και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεων», είπε η Νίκη Κεραμέως.
Η κ. Κεραμέως σχολίασε και χθεσινή ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με τη συνταγματικότητα της επιλογής σημαιοφόρου με κλήρωση που είχε καθιερώσει η προηγούμενη κυβέρνηση. «Ο τομέας του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι είναι απόφαση κόλαφος για τη ΝΔ. Κόλαφος γιατί; Κρίνει αυτή η απόφαση ότι η επιλογή βάσει της επίδοσης είναι αντισυνταγματική; Όχι βέβαια. Λέει ότι η Πολιτεία και δη η Βουλή έχει δυνατότητα να ορίζει τα κριτήρια επιλογής σημαιοφόρου. Το μόνο που έκανε η απόφαση ήταν να πει ότι δεν ήταν αντισυνταγματική η προηγούμενη ρύθμιση», είπε η υπουργός και επέμεινε: «Ναι στην ισότητα ευκαιριών και δη στην ισότητα ευκαιριών στην Παιδεία. Άλλο όμως η ομοιότητα. Δεν είμαστε όλοι όμοιοι και οφείλουμε να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια και να δώσουμε κίνητρα προκειμένου τα νέα παιδιά να ξεπερνάνε κάθε μέρα τον ίδιο τους εαυτό».
Η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου (ΕΠΕΚΕ) Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε χθες «αμετανόητους» τη ΝΔ και την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την επιλογή σημαιοφόρων και την κατάργηση της κλήρωσης με τη συμμετοχή όλων των μαθητών. «Συμπεριφέρονται ως άλλοι Βουρβόνοι. Δεν έμαθαν τίποτα, δεν κατάλαβαν τίποτα», σχολιάζει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. «Παράλληλα», συνεχίζει, «δεν αποτολμούν να σχολιάσουν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να τοποθετηθούν με επίσημη ανακοίνωση, αλλά επιλέγουν να απαντήσουν στην αξιωματική αντιπολίτευση με non-paper και άτυπες ενημερώσεις, αργά το βράδυ». Η ΕΠΕΚΕ ανέφερε ότι «αυτό είναι δηλωτικό του πανικού τους και της δύσκολης θέσης στην οποία έχουν περιέλθει. Τα υπόλοιπα στη Βουλή».
Η Κεραμέως καλεί την αντιπολίτευση σε διάλογο για τα πανεπιστήμια
Πάντως, σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων απηύθυνε πρόσκληση μέσω επιστολής στους τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης, προκειμένου να ξεκινήσει ένας «ουσιαστικός, διαρκής και εποικοδομητικός διάλογος» για την Παιδεία. Η εν λόγω επιστολή εστάλη και εν όψει της κατάρτισης του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, «ο χώρος της Παιδείας μπορεί να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συναινέσεων και αξιοποίησης της γνώσης και της εμπειρίας του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας». Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου προσκάλεσε τους τομεάρχες σε συνάντηση εργασίας και ανταλλαγής σκέψεων στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, τονίζεται ότι η πρόθεσή τους είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την «αναβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου και την απελευθερωτής των δημιουργικών του δυνάμεων». «Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εκκινήσει διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς τα μέλη της γνωρίζουν σε βάθος τα προβλήματα του πανεπιστημίου και είναι σε θέση να προτείνουν πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις προς την αντιμετώπιση των παθογενειών του», τονίζουν στην επιστολή οι κ.κ. Κεραμέως και Διγαλάκης. «Πιστεύουμε ότι, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφορές μας, μπορούμε να μοιραστούμε κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς, αλλά και να προτείνουμε από κοινού λύσεις για το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο. Με τον τρόπο αυτό θα επιτύχουμε την εφαρμογή μακροχρόνιας πολιτικής στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης», καταλήγει η επιστολή.
Η απάντηση Φίλη
Αμεση ήταν η απάντηση του Νίκου Φίλη και της Μερόπης Τζούφη με αφορμή την επιστολή της Υπουργού Παιδείας. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:
«Διέξοδο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει, αναζητά η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως με την επιστολή που απέστειλε από κοινού με τον υφυπουργό Β. Διγαλάκη, ζητώντας διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Η επιμονή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στη μη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπως επίσης και η απόφαση-κόλαφος του ΣτΕ για τη σημαία, έπληξαν την εικόνα της συμπαθούς, νομικά καταρτισμένης και με δημοκρατικές ευαισθησίες Υπουργού.
Εχθές δε μιλήσαμε τυχαία για λογική Βουρβόνων. Η Δημοκρατία και η κοινοβουλευτική τάξη έχουν κανόνες και τους τελευταίους μήνες επισημαίνουμε μια σειρά από αντιθεσμικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές. Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αποτελεί το βασικό βήμα διαλόγου της εθνικής αντιπροσωπείας. Και δυστυχώς δεν έχει συνεδριάσει ούτε μια φορά για θέματα παιδείας, παρά το γεγονός ότι κρίσιμες τροπολογίες και διατάξεις -με αμιγώς εκπαιδευτικό περιεχόμενο- κατατίθενται σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων.
Οι επιπολαιότητες και οι αυθαιρεσίες της κας Κεραμέως δεν προσέκρουσαν μόνο στη σθεναρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έχουν αρχίσει να τροφοδοτούν το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα. Ακόμα και ο Πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Στύλιος πήραν αποστάσεις από την αντι-κοινοβουλευτική πρακτική που εφάρμοσε η υπουργός Παιδείας. Αν η υπουργός εννοεί το διάλογο που επικαλείται στην επιστολή, οφείλει να αποσύρει τις διάσπαρτες διατάξεις και τροπολογίες, να συντάξει σχέδιο νόμου και να το παρουσιάσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Από τη δική μας μεριά, προφανώς και θα προσέλθουμε στο διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο του και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την αδρανοποίηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και την παράκαμψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, τη σύγκληση της οποίας ζητούμε εκ νέου. Με δεδομένη την απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποσύρει τη διάταξη για τη σημαία και να δώσει εντολή ώστε οι σημαιοφόροι να επιλεγούν με κλήρωση και συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών βάσει του ισχύοντος πλαισίου».
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!