Κόσμος

30 Δεκεμβρίου 2024 22:19 Τελευταία ενημέρωση : 30 Δεκεμβρίου 2024 22:26

Νότια Κορέα: Τα τέσσερα δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή του αεροσκάφους

Ποια είναι τα πιθανότερα σενάρια για τις αιτίες συντριβής του αεροσκάφους

Νότια Κορέα: Τα τέσσερα δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή του αεροσκάφους

Άκουσε το άρθρο

 
 
-



Ενα είναι το κεντρικό ερώτημα καθώς είναι σε εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος: Τι συνέβη μέσα σε αυτά τα τέσσερα λεπτά, από την ώρα που ο πιλότος μίλησε για κατάσταση έκτακτης ανάγκης έως τη συντριβή του.

Πλάνα από την προσγείωση του Boeing 737-800 το έδειξαν να γλιστράει στον διάδρομο χωρίς να έχει αναπτυχθεί ο εξοπλισμός προσγείωσης. Καθώς κυλούσε με την «κοιλιά», τυλιγμένο σε σύννεφα σκόνης, καπνού και σπινθήρες, φαινόταν αδύνατο να επιβραδύνει πριν χτυπήσει πάνω στην τσιμεντένια κατασκευή 250 μέτρα μετά το τέλος του διαδρόμου.

«Βασικό ερώτημα είναι γιατί ο πιλότος βιαζόταν τόσο πολύ να προσγειωθεί», λέει ο Χουάνγκ Χο-γουόν, πρόεδρος της Κορεατικής Ενωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, εξηγώντας ότι οι πιλότοι που σχεδιάζουν να κάνουν προσγείωση με την «κοιλιά», συνήθως προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο, απορρίπτοντας καύσιμα εν πτήσει και δίνοντας χρόνο στο προσωπικό εδάφους να προετοιμαστεί για την έκτακτη ανάγκη.

Ο πιλότος της Jeju Air αποφάσισε ότι δεν είχε τόσο χρόνο, είπε ο Χουάνγκ. «Εχασε και τους δύο κινητήρες; Ηταν ανθρώπινο λάθος η απόφαση να προσγειωθεί τόσο βιαστικά;» αναρωτήθηκε.

Το μαύρο κουτί του αεροσκάφους έχει βρεθεί, αλλά επειδή έχει υποστεί μερική ζημιά θα χρειαστεί χρόνος για να ανασυρθούν τα δεδομένα από τις ηχογραφήσεις στο πιλοτήριο και άλλα δεδομένα της πτήσης που θα μπορούσαν να δώσουν απαντήσεις.

Νότια Κορέα - Αεροποικο δυστύχημα

Καθώς η έρευνα βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, οι αρμόδιες αρχές δεν προβαίνουν σε δηλώσεις για τα αίτια του δυστυχήματος. Ωστόσο, οι ειδικοί που παρακολούθησαν το βίντεο της προσγείωσης δηλώνουν ότι το αεροπλάνο φαινόταν να αντιμετωπίζει έναν συνδυασμό παραγόντων που κατέστησαν τη συντριβή πολύ χειρότερη από ό,τι θα μπορούσε να ήταν.

Το αεροδρόμιο Muan έχει διάδρομο μήκους 2.800 μέτρων, αλλά όταν προσγειωνόταν η πτήση της Jeju Air είχε στη διάθεσή της μόνο 2.400 μέτρα, λόγω των κατασκευαστικών εργασιών που πραγματοποιούνταν για την επέκταση του διαδρόμου. Το αεροπλάνο έχασε επίσης τη συνηθισμένη ζώνη προσγείωσης και προσέγγισε από πιο μακριά κατά το μήκος του διαδρόμου από το κανονικό.

Κατά την προσγείωση, ο πιλότος του αεροπλάνου φάνηκε επίσης να μην μπορεί να ελέγξει ούτε τους κινητήρες ούτε τον εξοπλισμό προσγείωσης, στερώντας του δύο από τα τρία βασικά μέσα επιβράδυνσης του αεροπλάνου: το φρένο του μηχανισμού προσγείωσης και τις αντίστροφες ωθήσεις των κινητήρων. Σύμφωνα με ειδικούς της αεροπορίας, το αεροπλάνο δεν φαίνεται να είχε ενεργοποιήσει τα πτερύγιά του, ακόμη ένα μέσο μείωσης της ταχύτητας.

Το αεροπλάνο είχε τέτοια ταχύτητα που ξέφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης και χτύπησε κατευθείαν σε μια κατασκευή από σκυρόδεμα που καλύπτεται από χώμα. Πρόκειται για κατασκευή με σκοπό να εγκατασταθεί εκεί η λεγόμενη κεραία εντοπισμού, η οποία βοηθά τον πιλότο να διατηρήσει τη σωστή διαδρομή προσέγγισης.

Σύμφωνα με αξιωματούχο, τέτοιες κατασκευές υπάρχουν και σε άλλα αεροδρόμια στη Νότια Κορέα, αλλά και στο εξωτερικό. Κατασκευάστηκε με βάση τους κανονισμούς, αλλά η κυβέρνηση θα διερευνήσει εάν οι κανόνες πρέπει να αναθεωρηθούν μετά τη συντριβή του αεροπλάνου της Jeju Air.


Ορισμένοι ειδικοί ανέφεραν ότι αν δεν υπήρχε αυτή η υποδομή από σκυρόδεμα ή αν η κεραία είχε εγκατασταθεί σε πιο εύθραυστο στήριγμα, ίσως να είχε αποφευχθεί η τραγωδία. Αλλά τόνισαν επίσης ότι το πρόβλημα του αεροπλάνου ξεκίνησε πριν τη συντριβή του.

Νότια Κορέα: Τα σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους

Σύμφωνα με τον Παέκ Σουνγκ-Τζου, καθηγητή Δημόσιας Ασφάλειας στο Ανοιχτό Κυβερνοπανεπιστήμιο της Κορέας, «πρόβλημα στον κινητήρα δεν σημαίνει απαραίτητα πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης. Τα δύο δεν σχετίζονται απαραίτητα. Αλλά σε αυτή την περίπτωση, φαίνεται ότι συνέβησαν και τα δύο, αναγκάζοντας το αεροπλάνο να κάνει προσγείωση με την κοιλιά μέσα σε λίγα λεπτά».

Ακόμα και αν το αεροπλάνο είχε χάσει τον έναν κινητήρα από ένα χτύπημα πουλιών, ο πιλότος θα μπορούσε να λειτουργήσει με μια υδραυλική αντλία για να χαμηλώσει το σύστημα προσγείωσης με την ισχύ από τον άλλο κινητήρα, σύμφωνα με τον ειδικό στην αεροπλοΐα, Τζ. Γ. Σουνγκ.

Αλλά ακόμη και αν χαθούν και οι δύο κινητήρες, ο πιλότος θα μπορούσε να κατεβάσει χειροκίνητα το σύστημα προσγείωσης. Αλλά δεδομένου του βιαστικού τρόπου με τον οποίο ο πιλότος προσπάθησε να προσγειωθεί, μπορεί να μην είχε αρκετό χρόνο, είπαν οι επιστήμονες.

«Οι ερωτήσεις αυτές δεν θα απαντηθούν μέχρι να εξεταστεί ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου», είπε ο κ. Γιουνγκ.

Οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα εξετάσουν επίσης εάν η Jeju Air περιόρισε τα μέτρα ασφάλειας προσπαθώντας να μεγιστοποιήσει το κέρδος της. Η Jeju Air είναι η μεγαλύτερη από τις εννέα αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας και είναι από τις πιο επιθετικές στην προσέλκυση επιβατών.

Πηγή: The New York Times


Ειδήσεις σήμερα:

ΝΔ - Μαρινάκης: Τεράστια τιμή και ευθύνη η απόφαση Μητσοτάκη να ενταχθώ στα ψηφοδέλτια του κόμματος

Τέμπη - “58 καρφιά”: “Έπρεπε να έχει μπει μνημείο με τα ονόματα των παιδιών” (βίντεο)

Νότια Κορέα: Κι άλλο αεροσκάφος της Jeju Air αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης μετά την τραγωδία


12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)