Γενικά
Ιδού η Πανεπιστημίου του μέλλοντος!
Το 2015 η Πανεπιστημίου αλλάζει. Ο δρόμος δεντροφυτεύεται παραχωρείται στους πεζούς και στα ποδήλατα ενώ τα αυτοκίνητα απομακρύνονται.
Της Φαίης Χρυσοχόου
Μοναδικό μέσο που θα κινείται σε διπλή λωρίδα 7 μέτρων και θα καταλήγει στη πλατεία Αιγύπτου σε πρώτη φάση και στο σταθμό Πατησίων είναι το τραμ. Στόχος είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς που θα συνδέει τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της Αθήνας με την κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα της πόλης.
Με στόχο το έργο να προχωρήσει για να ξεκινήσουν μέσα στο 2014 οι εργασίες ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, υπέγραψε την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, την επέκταση του Τραμ και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις συνολικού προυπολογισμού 78 500 000 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη οι περιβαλλοντικοί όροι που εγκρίθηκαν προωθούν την ωρίμανση του έργου και διασφαλίζουν ότι η υλοποίηση και οι μέθοδοι προκατασκευής θα γίνουν με τρόπο που θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά το μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
Το έργο χωρίζεται, σύμφωνα με το θεματικό τους αντικείμενο, σε δυο διακριτές ενότητες, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν αντίστοιχα, από το ΥΠΕΚΑ με 37.974.000 ευρώ (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη - ΕΠΠΕΡΑΑ) και την Περιφέρεια Αττικής με 40.526.00 ευρώ. (μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος - ΠΕΠ Αττικής).
Οι κυριότερες παρεμβάσεις
1. Επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου, δια μέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων.
2. Ανασχεδιασμός του δημόσιου χώρου μεταξύ των οδών Ακαδημίας και Σταδίου, καθώς και ανασχεδιασμός της λεωφόρου Αμαλίας και της οδού Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, με κριτήριο την προτεραιότητα στον πεζό.
3. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία της επηρεαζόμενης περιοχής και την επίτευξη των στόχων του έργου.
4. Ανασχεδιασμός της δημόσιας συγκοινωνίας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της πρόσβασης στο κέντρο με δημόσια μέσα μεταφοράς.
5. Ανασχεδιασμός της πλατείας Ομονοίας από την οδό Πατησίων έως την οδό 3ης Σεπτεμβρίου, ώστε το Σύνταγμα και η Ομόνοια να αποτελούν δύο πράσινες αστικές πλατείες, ενώ η πλατεία Δικαιοσύνης να φιλοξενεί δραστηριότητες σε ένα σκιασμένο προαύλιο με δυνατότητες στάσης και παραμονής.
6. Ανασχεδιασμός της οδού Κοραή ως ελεύθερου δημόσιου χώρου, με τη γραμμικότητά της να τονίζει την οπτική σύνδεση με την Τριλογία.
7. Εισαγωγή υδάτινων στοιχείων στις πλατείες Ομονοίας και Δικαιοσύνης, στην Κοραή και στο χώρο εμπρός από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
8. Διαμόρφωση ενός συνεκτικού δικτύου πρασίνου που θα ενώνει τον δημόσιο χώρο προς κάθε κατεύθυνση, με επίκεντρο την Πανεπιστημίου, στην οποία το πράσινο θα προσδίδει τον χαρακτήρα γραμμικού αστικού πάρκου με επιμέρους πράσινα «αστικά δωμάτια».
9. Αειφόρος διαχείριση νερών μέσω της αξιοποίησης ομβρίων για την άρδευση του πρασίνου.
Διαβάστε την απόφαση έγκρισης για την ανάπλαση.