Πολιτική

Σήμερα 14:40

Τέμπη: Ο Γραμματίδης, η αναστολή δρομολογίων και η νέα κόντρα Μαρινάκη - Τσουκαλά

Απάντηση σε δημοσίευμα  σχετικά με την πρότασή του για αναστολή όλων των δρομολογίων του ΟΣΕ έδωσε ο παραιτηθείς πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης. Συνεχίζεται ο πόλεμος ανακοινώσεων ανάμεσα σε ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Τέμπη: Ο Γραμματίδης, η αναστολή δρομολογίων και η νέα κόντρα Μαρινάκη - Τσουκαλά

Άκουσε το άρθρο

 
 
-

Φουντώνει η πολιτική κόντρα ανάμεσα σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση για το ζήτημα του δυστυχήματος των Τεμπών, ενώ σάλο και αντιδράσεις έχει προκαλέσει το σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "Τα Νέα", με τίτλο: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια. Υπόμνημα σοκ στον Κυριάκο Μητσοτάκη», το οποίο αφορά θέμα που ανέδειξε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 στις 29 Ιανουαρίου σχετικά με αναφορές του Γιάννου Γραμματίδη περί αιτήματος για διακοπή των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη. 

Ο Γιάννος Γραμματίδης εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι στο υπόμνημά του στον πρωθυπουργό δεν έθεσε ποτέ θέματα ασφάλειας, αλλά πρότεινε αναστολή δρομολογίων, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.

Αναλυτικά η δήλωση του Γιάννου Γραμματίδη:

"Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.

Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα. Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και τής λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τίς εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης. Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού."

Σε ερώτηση για δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό, Παύλος Μαρινάκης, ανέφερε: «Κάποιο υπόμνημα, κάποια επιστολή που να το λέει αυτό εγώ δεν γνωρίζω. Προφανώς είναι κάτι που θα πρέπει να απαντήσει και το αρμόδιο υπουργείο»

«Η πρώτη εικόνα την οποία έχουμε ήταν ότι ο μη εκτελεστικός μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, μέχρι να παραιτηθεί, δεν έχουμε εικόνα ότι έχει στείλει κάτι τέτοιο. Ενδεχομένως, το ξαναλέω, να αναφέρεται το δημοσίευμα σε μια εκ των υστέρων πρόταση που είχε κάνει, μεταξύ άλλων προτάσεων, η οποία έλεγε όχι για λόγους ασφαλείας αλλά για λόγους ολοκλήρωσης των έργων να διακοπεί η λειτουργία για κάποιο χρονικό διάστημα για να γίνουν πιο γρήγορα οι εργασίες. Η πρώτη εντύπωση που έχω είναι αυτή γιατί θέλουμε να δίνουμε απαντήσεις στο λεπτό. Η ενημέρωση από το πρωτοσέλιδο αυτό είναι πρωινή, ότι δεν έχει θέσει θέμα ασφαλείας, δηλαδή ακόμη και η πρόταση αυτή εκ των υστέρων είναι για να γίνουν πιο γρήγορα τα έργα, αλλά για το σίγουρο θα επανέλθω» πρόσθεσε.

Ο κ. Μαρινάκης επισήμανε ότι «είναι άλλο πράγμα να λες "εγώ πιστεύω ότι μεταφερόταν το Α, το Β, το Γ" το οποίο θα το αποφασίσει η δικαιοσύνη. Και η απάντηση η σωστή είναι "δεν μπορώ να γνωρίζω", από τη στιγμή που υπάρχει αυτή η αιτίαση, γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε αυτή η αιτίαση. Και είναι άλλο πράγμα να λες ότι αυτό είναι μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια μεταφοράς λαθρεμπορίου με τις πλάτες της κυβέρνησης».

Ακολουθεί βίντεο του ρεπορτάζ: 

Τσουκαλάς: Έχει κάτι να πει ο μεταρρυθμιστής πρωθυπουργός

«Ο «μεταρρυθμιστής» Πρωθυπουργός που δεσμευόταν πριν δύο χρόνια ότι θα εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, έχει κάτι να πει;» διερωτάται μέσα από ανακοίνωση του ο εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς, με αφορμή το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας.

Στην ανακοίνωση αναφέρει πως "σήμερα αποκαλύπτεται από το δημοσίευμα των Νέων πως ο παραιτηθείς πρώην Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης με υπόμνημα του προς τον Πρωθυπουργό τον Οκτώβριο του 2024 , ενάμιση χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα ζητούσε «να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί μια από τις σοβαρότερες λειτουργίες του , την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα». Ο αρμόδιος Υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, πόσο ακόμα θα παραμένει θεατής; Και πρωτίστως, ο «μεταρρυθμιστής» Πρωθυπουργός που δεσμευόταν αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών προς τους πολίτες ότι θα εγγυηθεί την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών, έχει κάτι να πει;".

Μαρινάκης: Ουδέποτε έθεσε θέμα ασφάλειας ο κ. Γραμματίδης - Το πάθημα για την αντιπολίτευση δεν έγινε μάθημα

«Μια από τις πιο επικίνδυνες προεκτάσεις του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, για το οποίο όλοι μας περιμένουμε απαντήσεις από τη δικαιοσύνη και μόνο από εκείνη, είναι η παραπλάνηση της κοινής γνώμης με αιτιάσεις ή θεωρίες που εμφανίζονται ως "αποκαλύψεις" και τις οποίες υιοθετεί στη συνέχεια η αντιπολίτευση, μάλιστα πολλές φορές η αξιωματική, σε χρόνο ρεκόρ» αναφέρει σε ανακοίνωσή του υφυπουργός παρά των πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

«Πριν από περίπου έναν χρόνο, με αφορμή ένα δημοσίευμα εφημερίδας, η αντιπολίτευση έφτασε στο σημείο να κατηγορεί την κυβέρνηση για "μονταζιέρα" αναφορικά με τα ηχητικά της μοιραίας νύχτας του δυστυχήματος, κατηγορία η οποία κατέληξε στη κατάθεση πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης στη Βουλή.

Από την πρώτη στιγμή είχαμε υποστηρίξει σε όλους τους τόνους ότι δεν υπήρξε καμία "μονταζιέρα Μαξίμου" και ότι το σύνολο των συνομιλιών παραδόθηκε αυτούσιο στη δικαιοσύνη» αναφέρει.

«Σήμερα, διαβάζουμε σε δημοσιεύματα ότι το πόρισμα του ΕΜΠ επιβεβαιώνει το αληθές των ισχυρισμών μας και διαψεύδει πανηγυρικά τα ψεύδη της αντιπολίτευσης.

Φαίνεται, όμως, ότι το πάθημα για την αντιπολίτευση δεν έχει γίνει μάθημα. Πριν λίγη ώρα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ βιάστηκε και πάλι να υιοθετήσει σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, είχε με επιστολή του ζητήσει να διακοπούν όλα τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου για λόγους ασφαλείας» προσθέτει.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεκαθαρίζει ότι αυτό είναι ψέμα και εξηγεί ότι ο κ. Γραμματίδης ουδέποτε έθεσε θέμα ασφάλειας των σιδηροδρόμων, είτε κατά τη διάρκεια της θητείας του είτε μετά την αποχώρησή του.

«Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος σε ανακοίνωσή του, έστειλε μια σειρά από προτάσεις για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, 25 ημέρες μετά την αποχώρησή του από την θέση του μεταβατικού προέδρου του ΟΣΕ, μια εκ των οποίων αναφερόταν στο ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για την επίσπευση ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο δίκτυο» αναφέρει.

Ο κ. Μαρινάκης τονίζει ότι για ακόμα μια φορά, η πραγματικότητα αποδεικνύεται ότι είναι εντελώς αντίθετη από τις αιτιάσεις που υιοθετεί η αντιπολίτευση.

«Είναι φανερό και δεν θα σταματήσουμε να το επισημαίνουμε, απαντώντας παράλληλα σε κάθε ψευδή ισχυρισμό ο οποίος εμπεριέχει παραπλανητικά δεδομένα, ότι τα κόμματα της Αντιπολίτευσης έχουν δει ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα στην ιστορία της χώρας ως ευκαιρία να διασωθούν πολιτικά, χωρίς μάλιστα να τους ενδιαφέρει αν αυτό γίνεται στις πλάτες ανθρώπων που βίωσαν τον απόλυτο πόνο.

Για δύο πράγματα έχουμε καθήκον:

  • να διασφαλίσουμε ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει απερίσπαστη σωστά τη δουλειά της και ότι θα αποδώσει ευθύνες χωρίς αστερίσκους και
  • να αποκρούσουμε κάθε απόπειρα εργαλειοποίησης του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών από την Αντιπολίτευση» καταλήγει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ειδήσεις σήμερα:

Τέμπη: Η πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση σε οικογένεια θύματος

Σαντορίνη: 25 σεισμοί σε 6,5 ώρες - Έχει “ξυπνήσει” το ηφαίστειο στο νησί

Εξάρχεια: Επεισόδια με μολότοφ και τραυματισμό αστυνομικού


12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)