Πολιτική
Μητσοτάκης: Η Ελλάδα είναι πόλος γεωπολιτικής, πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής σταθερότητας
Τι είπε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για την ανάπτυξη και τα έργα οδικής ασφάλειας στην Κρήτη από εκδήλωση στο Ρέθυμνο.
Άκουσε το άρθρο
«Είναι ήδη το όγδοο τοπικό σχέδιο το οποίο παρουσιάζουμε. H ιδιαιτερότητα αυτής της διαδικασίας έγκειται σε τρεις λέξεις στις οποίες αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία: προτεραιοποίηση, προγραμματισμός και λογοδοσία», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο Ρέθυμνο σε εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, Μαζί για το Ρέθυμνο».
Ο πρωθυπουργός είπε πως μέσα από τη ζωντανή «ζύμωση» με τις τοπικές κοινωνίες η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ποια έργα πρέπει να προτάξει, ενώ σημείωσε πως στην πλατφόρμα erga.gov.gr μπορεί να βρει ένα συνολικό ψηφιακό αποθετήριο των έργων, «έτσι ώστε να μπορέσουμε να υπηρετήσουμε και την τρίτη βασική αρχή, η οποία είναι η λογοδοσία».
«Πολλές φορές όταν κάνουμε αυτές τις συναντήσεις μάς ρωτούν ξαφνιασμένα οι πολίτες «μα καλά τι γίνεται, γιατί είστε εδώ, μήπως ετοιμάζετε καμία εκλογική έκπληξη;».
Και τους λέμε: όχι, το ανάποδο, είμαστε εδώ ακριβώς γιατί τα έργα αυτά απαιτούν έναν προγραμματισμό και γιατί τελικά θα κριθούμε και σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο για τη συνέπεια λόγων και έργων στις εθνικές εκλογές, οι οποίες θα γίνουν την άνοιξη του 2027», υπογράμμισε.
Ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων εξήρε το έργο του Θανάση Κοντογεώργη για τον συντονισμό μεταξύ όλων των Υπουργείων και της Αυτοδιοίκησης Β' και Α' βαθμού, ενώ ειδικά για την Κρήτη ανέφερε πως για πρώτη φορά δρομολογήθηκαν και υλοποιούνται έργα εθνικής εμβέλειας και προϋπολογισμού δισεκατομμυρίων. «Μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης καταφέραμε και εξασφαλίσαμε σχεδόν 900 εκατομμύρια για έργα και δράσεις που σχετίζονται με την Κρήτη», συνέχισε σημειώνοντας πως η Κρήτη είναι η 3η περιφέρεια από τις 13 σε ανταγωνιστικότητα, αλλά - πρόσθεσε - ήταν πολύ πίσω σε κρίσιμα έργα υποδομών.
Αναφερόμενος στον Βόρειο Οδικό 'Αξονα, είπε ότι κανένα άλλο έργο δεν είχε και δεν έχει τη συνθετότητά του και πως τώρα έχουμε ανοιχτά εργοτάξια στα κομμάτια τα οποία κινούνται μεταξύ της Χερσονήσου και του Αγίου Νικολάου. «Και είμαστε έτοιμοι στους πρώτους τρεις μήνες να υπογράψουμε, επιτέλους, και τη σύμβαση για το κύριο κομμάτι του ΒΟΑΚ που αφορά τη σύνδεση Χανίων-Ηρακλείου-Χερσονήσου», συμπλήρωσε επισημαίνοντας πως πρόκειται για έργο πολύ μεγάλης τεχνικής δυσκολίας και πάρα πολύ μεγάλου κόστους.
«Αυτή τη στιγμή η Κρήτη κατ' αναλογία απορροφά μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις Περιφέρειες ως προς τους δημόσιους και ευρωπαϊκούς πόρους, όχι γιατί ως Κρητικός θέλω να βοηθήσω τον τόπο μου, αλλά γιατί πραγματικά το άξιζε επειδή είχε μείνει τόσο πίσω με ευθύνες κάποιων, δεν θέλω να ανατρέξω τώρα στο παρελθόν. 'Αρα, τρέχουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος», συμπλήρωσε.
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός έκανε μια συναισθηματικά φορτισμένη αναφορά στα θέματα της Οδικής Ασφάλειας. Είπε ότι η κυβέρνηση θα κοιτάξει με την υπογραφή της σύμβασης στο κομμάτι το οποίο αφορά ουσιαστικά τα Χανιά με τη Χερσόνησο, αλλά σε επέκταση μέχρι την Κίσσαμο, να κάνει άμεσα παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας για να γίνει αυτός ο δρόμος όσο το δυνατόν πιο ασφαλής όπως συνέβη στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου, με απίστευτα αποτελέσματα ως προς τον δραστικό, σχεδόν πρακτικά τον μηδενισμό των θανατηφόρων τροχαίων.
«Θα κάνουμε το ίδιο σε πέντε σημεία τα οποία μας έχει υποδείξει η Αστυνομία, τα οποία είναι και τα πιο επικίνδυνα σημεία.
Επιτρέψτε όμως μου να κάνω και μία έκκληση: ό,τι και αν κάνει το κράτος, δεν γίνεται να χάνονται άνθρωποι, νέα παιδιά, παραδείγματος χάρη, από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις γιατί δεν φοράνε κράνος. Για τον Θεό. Δεν είναι ζήτημα τιμωρητικό. Δεν είναι ζήτημα να αυξήσουμε το πρόστιμο ή να πάρουμε το μηχανάκι. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα.
Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή ξεφεύγει στα στατιστικά από τον μέσο όρο της Ευρώπης από τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που αφορούν τα δίκυκλα και αφορούν το ότι δεν φοράμε κράνος, έτσι όπως πρέπει να φοράμε.
Κάνω δηλαδή μία έκκληση και σας λέω: εμείς θα κάνουμε αυτό το οποίο πρέπει, αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να γίνει κοινό κτήμα όλων μας, ειδικά εδώ στην Κρήτη, που έχουμε μία τάση να είμαστε πιο «ατίθασοι». Και αφορά ιδιαίτερα, κοιτάω τους Δημάρχους, και τον ορεινό όγκο και τον τρόπο με τον οποίο ειδικά στους μικρούς τόπους παίρνουν μικρά παιδιά αυτοκίνητα, τρακτέρ, μηχανάκια. Βάλτε πλάτη, παρακαλώ, για τον Θεό. Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας ως κεντρική εξουσία», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι έτοιμο το 2027 και πρόκειται για το μεγαλύτερο εργοτάξιο στη χώρα μαζί με το Μετρό, με τη Γραμμή 4, αλλά σε έκταση σίγουρα μακράν το μεγαλύτερο εργοτάξιο της χώρας.
«Θα στοιχίσει πολύ πιο ακριβά από αυτό το οποίο περιμέναμε. Γιατί; Το είπε ο Υπουργός. Αφενός γιατί αποφασίσαμε να το κάνουμε πιο μεγάλο -και σωστά, πιστεύω-, γιατί σχεδιάζουμε ένα αεροδρόμιο για τα επόμενα 50 χρόνια, όχι για τα επόμενα 10 χρόνια, αλλά γιατί προστέθηκαν και ανάγκες δικαιολογημένες όσον αφορά την πρόσβαση, την προστασία πολιτιστικών θησαυρών που βρέθηκαν. Όλα αυτά, όμως, κοστίζουν. Και προφανώς εμείς προχωράμε στη εξεύρεση αυτών των πόρων για να αποκτήσει η Κρήτη συνολικά το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου, όταν αυτό με το καλό θα έχει ολοκληρωθεί το 2027», ανέφερε.
Αναφερόμενος στην ηλεκτρική διασύνδεση, είπε ότι «σπάει» η ενεργειακή απομόνωση της Κρήτης και είναι έργο τεράστιας σημασίας, όχι μόνο για το νησί αλλά συνολικά για την ευστάθεια του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα.
Μίλησε επιπρόσθετα για μεγάλα αρδευτικά έργα τα οποία για πρώτη φορά έχουν μπει σε έναν δρόμο: τον Ταυρωνίτη, τα Μπραμιανά, το Πλατύ. Για το τελευταίο είπε πως θέλει πέντε χρόνια να γίνει και θα είναι μεγάλη παρακαταθήκη.
«Το 85% του νερού πηγαίνει στην άρδευση και μόλις το 12% πηγαίνει ουσιαστικά στην ύδρευση, άρα η μεγάλη μας φροντίδα πρέπει να είναι η σωστή διαχείριση του αρδευτικού μας δυναμικού», πρόσθεσε μεταξύ άλλων ενώ μίλησε για συνολική μελέτη για την Κρήτη, για τα επιπρόσθετα έργα που μπορεί να χρειαστούν.
Για το Λιμάνι Ρεθύμνου είπε ότι είναι το πιο ώριμο έργο αυτή τη στιγμή, ενώ μίλησε και για τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια σημειώνοντας πως η δουλειά που γίνεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι απίστευτης συνθετότητας.
«Θέλουμε ανάπτυξη, αλλά αυτή πρέπει να γίνει οργανωμένα», ανέφερε μεταξύ άλλων, ενώ απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στο έργο που αφορά τις φοιτητικές εστίες, το οποίο μετά από αρκετές διαδικασίες - είπε - είναι πια ώριμο να ξεκινήσει.
Υπενθύμισε δε ότι από Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτείται η ανακατασκευή όλων των κέντρων υγείας στην περιφέρεια Ρεθύμνου και αμέσως μετά μίλησε για τον πρωτογενή τομέα υπενθυμίζοντας τα περσινά αιτήματα των αγροτών με βασικά αιτήματα την μονιμοποίηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που θεσμοθετήθηκε και το φτηνό ρεύμα, το οποίο επίσης υλοποιήθηκε. «Τα λέω αυτά ενόψει αυτών που μπορεί να πρέπει να ξανασυζητήσουμε από τον επόμενο χρόνο», ανέφερε.
Για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι είναι κάτι που συμβαίνει ήδη στην Κρήτη και ανέφερε πως το Ρέθυμνο θα αποκτήσει αρχαιολογικό μουσείο στο Ρέθυμνο.
Αναφέρθηκε και στο επάγγελμα της χειροτεχνίας τονίζοντας πως είναι ένας τεράστιος άυλος πολιτιστικός πλούτος και ένας τρόπος να κρατήσουμε κόσμο στην περιφέρεια και στα χωριά μας και να δώσουμε νέες προοπτικές επαγγελμάτων τα οποία θα έχουν ένα καινούργιο οικονομικό αντικείμενο. «Είναι κάτι στο οποίο πιστεύω πάρα πολύ, είναι μία δυναμική που αναπτύσσεται παγκόσμια. Η Ελλάδα έχει τεράστια παράδοση και τεράστιο πλούτο, ειδικά η Κρήτη, στον τομέα αυτόν και είναι κάτι στο οποίο θέλω να επενδύσουμε πολύ συστηματικά», τόνισε.
Κλείνοντας μίλησε για τον προϋπολογισμό για το 2025. «Κρατήστε μόνο ένα νούμερο. Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019: 5,5 δισεκατομμύρια. Τώρα: 14,2 δισεκατομμύρια. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί ουσιαστικά και μία μετατροπή του ίδιου του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας προς παραγωγικές επενδύσεις και προς επενδύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας. Σε συνδυασμό με τη μείωση της ανεργίας, με τα σταθερά δημόσια οικονομικά, δημιουργούν τα θεμέλια πάνω στα οποία μπορούμε να χτίσουμε μία Ελλάδα η οποία θα ευημερεί, με λιγότερες κοινωνικές ανισότητες, και η οποία θα φροντίζει και τους συμπολίτες μας οι οποίοι μπορεί να βρίσκονται στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της πατρίδας μας.
Αυτό είναι το όραμα το οποίο έχουμε. Αυτή είναι η πολιτική την οποία υλοποιούμε. Είναι μία πολιτική η οποία, όπως σας είπα και πριν, θα κριθεί σε 2,5 χρόνια από τώρα, στις εθνικές εκλογές του 2027.
Αυτό το οποίο ξέρω όμως -αναγνωρίζοντας απόλυτα ότι υπάρχουν δυσκολίες, ότι η συσσωρευμένη ακρίβεια έχει «ροκανίσει» τις αυξήσεις των μισθών και τις μειώσεις των φόρων τις οποίες έχουμε δώσει-, είμαι απολύτως σίγουρος ότι το 2025 θα είναι καλύτερο για τη χώρα και για τους πολίτες από ό,τι ήταν το 2024. Το 2026 θα είναι καλύτερο από το 2025 και το 2027 θα είναι καλύτερο από το 2026», τόνισε.
Και πρόσθεσε: «Βλέπετε τι γίνεται σήμερα συνολικά στον κόσμο και στην ευρύτερη γειτονιά μας, της Μέσης Ανατολής. Η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: είναι ένας πόλος γεωπολιτικής, πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής σταθερότητας. Και αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα εμείς θα το εκμεταλλευτούμε στο έπακρο, προς όφελος πάντα των Ελλήνων πολιτών, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, συνεχίζοντας σε όλη τη χώρα να κάνουμε αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα, να βλέπουμε όχι μόνο τα μεγάλα αλλά και τα μεσαία και τα μικρά, έτσι ώστε να μπορέσουμε έμπρακτα και όχι στα λόγια να βελτιώσουμε τη ζωή του κάθε Έλληνα πολίτη».
ΗΠΑ - Λουίτζι Μαντζιόνε: Πως μπορεί να εξελιχθεί η δίκη του 26χρονου
Γλυφάδα - Φονική ενέδρα: Ο τραυματίας είχε ερυθρά αναγγελία για δολοφονία
Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!