Γενικά
Φθηνότερο κατά 7,5% το φετινό Πασχαλινό τραπέζι
Φθηνότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 7,5% εκτιμάται ότι θα είναι το φετινό Πασχαλινό τραπέζι, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που εμπεριέχει τα αποτελέσματα αρχικής έρευνας τιμών των προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα για το φετινό Πάσχα, το μέσο τυπικό καλάθι του 2014 υπολογίζεται στα 40,72 €, μειωμένο κατά 7,57% σε σχέση με το 2013.
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή παρουσιάζουν το κρασί (-31%), οι πατάτες (-26%) και τα αυγά (-25%), ενώ οι τιμές για το ελληνικό αρνί στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ παρουσιάζονται χαμηλότερες κατά 6%.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι για άλλη μια χρονιά οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος το οποίο εκτιμάται περίπου σε 40%, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του.
Σύμφωνα με την έρευνα, σε αυτή την εξέλιξη παίζει ρόλο και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, εκπτωτικών κουπονιών, δωροεπιταγών κλπ, η οποία εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 5% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.
Ειδικά για το νωπό ελληνικό προϊόν η μείωση στην τιμή του αρνιού την Μεγάλη Εβδομάδα 2014 (14 Απριλίου – 19 Απριλίου) συγκριτικά με την αντίστοιχη Μεγάλη Εβδομάδα του 2013 φαίνεται πως θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την υπόλοιπη αγορά.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή για το ελληνικό νωπό αρνί εκτιμάται σε περίπου 6 ευρώ το κιλό τη Μεγάλη Εβδομάδα και εκτιμάται ότι θα φτάσει το μεγάλο Σάββατο σε μέσο όρο περίπου 5,5 ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μείωση της μέσης τιμής στα σουπερμάρκετ κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, συμπεραίνει η έκθεση.
Λίγο μεγαλύτερη εκτιμάται ότι θα είναι η μείωση τιμής για το ελληνικό νωπό κατσίκι με την μέση τιμή να διαμορφώνεται λίγο πάνω από τα 6,5 € το κιλό. Στην έρευνα σημειώνεται ότι οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν περιλαμβάνουν και προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.
Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στην ένταση του ανταγωνισμού λόγω της ύφεσης και την μείωση της κατανάλωσης, αναφέρει το ΙΕΛΚΑ και υπογραμμίζει ότι τα ανανεωμένα αποτελέσματα της εν εξελίξει έρευνας θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας.
Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ.