Γενικά
Σε σουβλατζίδικα, καφετέριες, και κομμωτήρια επενδύουν οι Έλληνες
Μπορεί η καινοτομία και οι εξαγωγές να θεωρούνται πυλώνες για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την οικονομία, ωστόσο οι Έλληνες συνεχίζουν να επενδύουν σε καφετέριες, σουβλατζίδικα και κομμωτήρια.
Αυτό προκύπτει από πανευρωπαϊκή έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ήθελε να διαπιστώσει κατά πόσον μεταβλήθηκε το μοντέλο των χωρών κατά τη διάρκεια της κρίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή».
Όπως αναφέρεται, όσοι παρέμειναν σταθεροί στις «αξίες» της ελληνικής οικονομίας επιβραβεύθηκαν, καθώς αυτοί που πόνταραν στην εξωστρέφεια και σε άλλους πιο παραγωγικούς τομείς είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται, με μοναδική εξαίρεση τον κλάδο του τουρισμού. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι παραδοσιακά μη παραγωγικοί τομείς όπως η εστίαση, η ένδυση κλπ συγκράτησαν την κερδοφορία τους, παρά την κάθετη πτώση του τζίρου τους.
Στην Ελλάδα δεν παρατηρήθηκε σημαντική μετατόπιση επενδύσεων προς τους λεγόμενους παραγωγικούς κλάδους, σε αντίθεση με την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, αλλά και την Ισπανία.
Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα οι λιγότερες συγκριτικά παραγωγικές επιχειρήσεις (λιγότερο του 20%) απασχολούν άνω του 70% των ιδιωτικών υπαλλήλων. Όπως επισημαίνεται αυτό δεν είναι ενθαρρυντικό, ενώ υπογραμμίζεται ότι μια σειρά από παράγοντες δεν άφησαν την Ελλάδα να μεταβεί σε ένα πιο παραγωγικό επιχειρηματικό μοντέλο.
Αυτές είναι η διακοπή της τραπεζικής χρηματοδότησης, η χαμηλή πιστοληπτική αξιολόγηση εξαιτίας των προγραμμάτων διάσωσης, το γεγονός ότι όσοι τα κατάφεραν στις εξαγωγές αναγκάστηκαν να συμπιέσουν τα περιθώρια κέρδους λόγω του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά και η απότομη αύξηση της ανεργίας και η κατακόρυφη πτώση της εγχώριας ζήτησης.